Keresés
Keresési feltételek
A keresési feltétellel megegyező termékek
Nem nagyon forgalmazunk már ilyesmit, de ez valahogy megmaradt.
Nos ez itt egy Zebco Rhino RVX 28 és/vagy RVX 34-es elektromos csónakmotor deklije, vagy motorfedele. Egyetlen darab van belőle, soha vissza nem térő akciós áron!
Szerteszét csapágyazott csinos kis kötélcsiga, rozsdamentes erősítéssel, oldható, forgó seklivel, Delrin golyóbisokkal.
Utolsó darab!
Árbocon vagy baumon (többnyire popszegeccsel) rögzíthető íves lemez veret.
Használható jollék, kis vitorlások pl. később felszerelt csigák, alba, spi fall csiga, alsóél feszítő, dirk és hasonlók, árboccal; baummal megegyező irányú szerelvények felszereléséhez ...... valamint számos máshoz, melyek most nem jutnak eszembe...
Zsír és olajmentes kenőanyag olyan helyekre, ahol ezek erősen ellenjavalltak, mint csapágyas csigák, sínek, kocsik, vitorla csúszkák, csúszó kajüt tetők meg a frásznak sem jut eszembe több, de már nyilván érted mire gondolok. Por halmazállapotú csodálatos kenőanyag nem csak hajókhoz, hanem tökre mindenhova. Embertelenül gyúlékony, szóval lehetőleg NE dekkel a szádszélén fújkáld szét, nehogy odaégjetek. Az fontos és elég nyilvánvaló, hogy korábban hülyére zsírozott vagy olajozott felületre fújni annyit ér mint homokot szórni a sivatagba, szóval előbb feltétlenül érdemes totál tisztára takarítani az érintett felületet. Új kedvenc szavam: politetrafluoretilén (ez is van benne, de remélem soha nem kell kimondanom)!!!
Csigarendszerek induló oldalára alkalmas kétfüles forgócsiga. Azért kétfüles, mert a rögzítő fül (ami egy sekli) forog, a másikba pedig a kötél egyik végét rögzítjük (elegánsan bandázsolással, ultramenők fuxolással, egyéb esetben csomóval), elindítva egy áttételt (a túloldalon lehet sima szimplacsiga, de lehet egy egyfüles violin csiga is, akkor már hármas áttételt kapunk).
Íves alátét a megfelelő méretű Barton terelőcsigához. Ennek segítségével masszívan rögzíthetjük a csigát árbocra és/vagy baumra (reff kötélhez, spi alba-felbához, zászlórúdhoz vagy bármilyen csőre szerelt kötélhez). Ezen kívül viszont az égvilágon semmire nem lehet használni. Ezért roppant egyedi, különleges holmi!
Fedélzeti csigák vigyázzba állítására tekercselt spirálrugó, rozsdamentes acélból. Meggátolja, hogy a lifegő csiga összekaristolja a decket, de persze nem ez az elsődleges feladata, hanem hogy állandóan helyzetben tartsa a csiguszt. Csigák vííígyázzzz!
Egyszerűen oldható rögzítő elem, spannerek, csigák, korlátok...stb, alkatrésze. Biztosító karikával, barbár esetben (vagy, ha nem kell oldani)sasszeggel rögzíthető. Anyaga rozsdamentes acél. Számos egyéb méretben is előfordulhat (ebben az esetben az árak is össze-vissza változhatnak). (A 'hasznos hossz' azért 'kb', mert ahány ház, annyi baj legyen.... nem ahány gyártmány, annyi méret.)
Kisméretű fémházas (rozsdamentes acél), zárt, fixfüles csiga időnként két méretben. A zárt fül lényege, hogy csak kötőelemmel (pl. seklivel, vagy kötéllel) rögzíthető más zárt szemekre (pl. korlátszemre vagy öznire). Ideális megoldás lazyjack készítéshez.
Furmányos kis csiga, kivehető csappal (füles és süket kivitelben) bármilyen fixen szerelt forgószemre, omegára sekli nélkül is villámgyorsan felszerelhető.
Ezt imádom! Először is azért, mert senki sem tudja a nevét, pedig minden hajón (főként vitorlásokon), hatszáz darab ilyen van. Másodszor, mert végtelen bonyolultsága ellenére, szinte korlátlan a felhasználás lehetősége. Harmadszor, mert nagyon szép kis 'szerkezet'. Elképesztő, mi mindenre jó. Néhány példa: kisebb csigák rögzítésére, boomra, árbocra, fedélzetre; kötélvezetőként klemmek elé; biminik kötelének rögzítésére; traveller kocsik felső szemeként; lazy jackhez; kajakoknál gumiháló rögzítésre; motorcsónakoknál a bowdenek elvezetésére;.... franc, az előbb még eszembe volt egy csomó más is....na mindegy... mondom, hogy egy Jolly Joker! Nevezhetjük omegának, kötélvezetőnek, özninek, kötélszemnek......stb....stb (kovácslajosnak is nevezhetjük, de az tök hülyeség) Lemezből is árusítjuk.
Kötélvezető szem, vagy omega, vagy özni, vagy 'az a hajlított izé... lemezből... tudod?!' Lehet ragaszkodni a méretekhez, de érdemes tudni, hogy ahányszor érkezik, minden esetben eltér valamiben az előzőektől. Ez a lemez omega gyártás kötelező rákfenéje, asszem.
A csili-vili fém omega mostohatestvére, ez műanyag özni, vagy kötélvezető. Kevesebb a benne rejlő lehetőség, viszont letisztult, egyszerű, remek eszköz, kötelek megvezetésére, kordában tartására.
Groszshothoz, albához, achter feszítéshez vagy akár emeléshez használható forgószemes violin csiga, dupla áttétellel. A csigákat külön-külön árusítjuk, nem párban (de nyilván párosítani is lehet....
Mindkét oldalon oldható forgószem, shotkötelek, fallkötelek végére, csigákhoz... Olyan helyekre érdemes használni, ahol a kötél sodródása, tekeredése nemkívánatos. Több méretben.
Csapágyazott, fekvő terelő- vagy fordítócsiga. Az egyik felfogató csavar külön fülön, a másik a csiga tengelyén keresztül rögzíti szilárdan az eszközt a fedélzetre, árbocra, bumra. Időszakosan tartjuk készleten.
Árbocba vagy fedélzetbe süllyeszthető fordítócsiga, 6-8mm-es kötelekhez, fallkötelek számára. Két csavarral, vagy popszegeccsel rögzíthető.
A Rhino elektromotorok gyári csigái (az ugyanaz mint a hajócsavar, vagy propeller, de mivel a propcsi csúcsai forgás közben egy képzeletbeli spirált "rajzolnak" ezért leggyakrabban csigának nevezzük.... a repülősök gyakran srófnak hívják) külön alkatrészként is megvásárolhatók, amennyiben sikerült megszabadulni tőlük (tekintettel az árakra azonban, ez nem túl kifizetődő mutatvány). A három kisebb típusé kétágú (18-28-34), a két nagyobbé háromágú (44-54), legalábbis a gyári adatok szerint, mert az utángyártott (utgy) típusok ettől eltérhetnek, ezt a kép alatt jelezzük. (Elképzelhető, hogy egyéb, régebbi motortípusokra is felszerelhetők, de erről pontos adataink, vagy tapasztalatunk nincsen.) Egy tévhit eloszlatása érdekében közöljük, hogy a több ágú csiga nem növeli a tolóerőt, mindössze a rezonanciát csökkenti! (A pc. rövidítés: polikarbonátot jelent, az utgy. pedig az eredetivel közel azonos tulajdonságokkal rendelkező utángyártottat.)
Még valami! Az elektromotorok csigáinak rögzítő anyukáját (a kedves mamát) valamiért nem rögzítik egyéb eszközzel (sasszeg pl.) a tengelyre. Ennek folyományaként (érted, folyó..mány) a vízmozgás (szél, sodrás, folyás) képes a vízben hagyott hajócsavart simán letekerni. Ezért fontos tudni, hogy A/ nem hagyjuk a vízben a leállított hajócsavart, B/ valamivel rögzítjük a tengelyre (vízálló menetragasztó, vagy ha lehet, kontraanya). Senki ne mondja, hogy nem szóltam!
Fedélzetre rögzített fix csigák, kötelek forgását biztosítja egy bizonyos helyen (mármint ahova lecsavarozzuk). Saválló (A4) acélból természetesen.
Hosszútávra tervezett műanyag kötélvezetők, melyek viszonylag nagy felületük okán, a lehető legkevésbé károsítják a bennük csúszkáló köteleket. Számtalan felhasználási területük miatt, előfordulhatnak szinte bárhol a hajón......onnan tudom, hogy mezitláb nagyon fájnak.... Akár acélsodronyok eligazítására is alkalmas lehet.