Keresés
Keresési feltételek
A keresési feltétellel megegyező termékek
5 fokozatú "gáz"kapcsoló Rhino Zebco elektromos csónakmotorokhoz.
Amint az elmúlt évek során kiderült, más típusú elektromotorokba is szerelhető, de sajna erről nincs ismert lista, többek között ezért adunk meg a megszokottnál több paramétert (mármint a képeken). A másik oka, hogy ez kifutó, nem beszerezhető termék, ez az utolsó darab, nem tudjuk cserélni, tehát rendelés előtt kéretik méréseket végezni! Pláne fontos, mert több típusú kapcsolóval is szerelték a Zebco motorokat és van köztük ehhez nagyon hasonló, de nem pont ilyen is!!!! A számára kialakított fészekben csak az adott típust lehet rögzíteni. Szóval tolómérő és erősen kukken!!!
Egy jótanács: a kapcsolók beégését úgy lehet késleltetni, ha "gázadáskor" határozottan és minél gyorsabb mozdulattal kapcsoljuk egyik fokozatból a másikba. Mivel viszonylag baromi nagy áram folyik át (10-40 Amper) az érintkezőkön, ha lassan nyújtva kapcsolunk, áthúz, szikrázik, beég. Minél gyorsabb a mozdulat, annál rövidebb ez az ívhúzás, így a kapcsoló élettartama nőni fog.
Műanyag (konkrétan az elnyűhetetlen és örök életű nylon) kampó, melyet szinte kizárólag gumikötelek ki-be akasztásához használnak, evezős és vitorlás hajólon egyaránt. 3 és 5 mm között képes a gumikötelek befogadására. Süllyesztett fejű saválló csavarokkal rögzíthető (nyilván lehet sima csavarokkal is rögzíteni, de akkor hiába elnyűhetetlen a nylon, baromi ronda lesz két héten belül).
Nem nagyon forgalmazunk már ilyesmit, de ez valahogy megmaradt.
Nos ez itt egy Zebco Rhino RVX 28 és/vagy RVX 34-es elektromos csónakmotor deklije, vagy motorfedele. Egyetlen darab van belőle, soha vissza nem térő akciós áron!
Az ezernevű kötőelem!. A hajósok shotseklinek, a hegymászók, barlangászok mylonnak, az ejtőernyősök francia szemnek, mások pedig csavaros karabinernek nevezik, miközben ez egy oldható láncszem. A lényeg, hogy egy nagyon erős rögzítő eszköz, mely nem igazán képes véletlenül kinyílni (ezért szeretik a kutyások is) és komoly terhelésnek tehető ki (ezért pedig a lovasok használják).
Ez a rövidebb, normál változat, ennek egyetlen ismérve, hogy kisebb a nyílása (C) mint a hosszított változatnak. Ez akadály lehet a halfejnél vagy a fock shotnál, de a legtöbb esetben nem okoz gondot. Csigák, kötelek, acélsodronyok, láncok bekötésénél sokkal megbízhatóbb minden más eszköznél. Nem akad, nem nyílik (az ejtőernyőkön még egy műanyag csövet is ráhúznak a közepére, így tökéletesen kizárt, hogy a menet elforduljon....ami roppant megnyugtató látvány...pár száz méterrel a reptér fölött kóricálva.....).
Anyaga A4 saválló acél.
Szerteszét csapágyazott csinos kis kötélcsiga, rozsdamentes erősítéssel, oldható, forgó seklivel, Delrin golyóbisokkal.
Árbocon vagy baumon (többnyire popszegeccsel) rögzíthető íves lemez veret.
Használható jollék, kis vitorlások pl. később felszerelt csigák, alba, spi fall csiga, alsóél feszítő, dirk és hasonlók, árboccal; baummal megegyező irányú szerelvények felszereléséhez ...... valamint számos máshoz, melyek most nem jutnak eszembe...
Apró jollék esetén, az árboc és a baum fix összekötésére és a baum mozgásának biztosítására szolgáló roppant szép kis íves, kardáncsuklós veret. Jobbára popszegeccsel rögzíthető az árbocra.
Árbocon vagy baumon (többnyire popszegeccsel) rögzíthető lemez veret, mely anyagánál fogva kissé módosítható az adott cső méretére, nyilván a fizikai korlátok figyelembevételével (ehhez igyekeztünk segítséget nyújtani a méretezéssel). Használható jollék fock vagy spinnaker (spi baum és/vagy felső bekötés) utólagos felszerelésekor, alba vagy groszshot rögzítéséhez...... vagy máshoz, ami most nem jutott eszembe...
Zsír és olajmentes kenőanyag olyan helyekre, ahol ezek erősen ellenjavalltak, mint csapágyas csigák, sínek, kocsik, vitorla csúszkák, csúszó kajüt tetők meg a frásznak sem jut eszembe több, de már nyilván érted mire gondolok. Por halmazállapotú csodálatos kenőanyag nem csak hajókhoz, hanem tökre mindenhova. Embertelenül gyúlékony, szóval lehetőleg NE dekkel a szádszélén fújkáld szét, nehogy odaégjetek. Az fontos és elég nyilvánvaló, hogy korábban hülyére zsírozott vagy olajozott felületre fújni annyit ér mint homokot szórni a sivatagba, szóval előbb feltétlenül érdemes totál tisztára takarítani az érintett felületet. Új kedvenc szavam: politetrafluoretilén (ez is van benne, de remélem soha nem kell kimondanom)!!!
Csigarendszerek induló oldalára alkalmas kétfüles forgócsiga. Azért kétfüles, mert a rögzítő fül (ami egy sekli) forog, a másikba pedig a kötél egyik végét rögzítjük (elegánsan bandázsolással, ultramenők fuxolással, egyéb esetben csomóval), elindítva egy áttételt (a túloldalon lehet sima szimplacsiga, de lehet egy egyfüles violin csiga is, akkor már hármas áttételt kapunk).
Íves alátét a megfelelő méretű Barton terelőcsigához. Ennek segítségével masszívan rögzíthetjük a csigát árbocra és/vagy baumra (reff kötélhez, spi alba-felbához, zászlórúdhoz vagy bármilyen csőre szerelt kötélhez). Ezen kívül viszont az égvilágon semmire nem lehet használni. Ezért roppant egyedi, különleges holmi!
Egyszerűen oldható rögzítő elem, spannerek, csigák, korlátok...stb, alkatrésze. Biztosító karikával, barbár esetben (vagy, ha nem kell oldani)sasszeggel rögzíthető. Anyaga rozsdamentes acél. Számos egyéb méretben is előfordulhat (ebben az esetben az árak is össze-vissza változhatnak). (A 'hasznos hossz' azért 'kb', mert ahány ház, annyi baj legyen.... nem ahány gyártmány, annyi méret.)
Furmányos kis csiga, kivehető csappal (füles és süket kivitelben) bármilyen fixen szerelt forgószemre, omegára sekli nélkül is villámgyorsan felszerelhető.
Ezt imádom! Először is azért, mert senki sem tudja a nevét, pedig minden hajón (főként vitorlásokon), hatszáz darab ilyen van. Másodszor, mert végtelen bonyolultsága ellenére, szinte korlátlan a felhasználás lehetősége. Harmadszor, mert nagyon szép kis 'szerkezet'. Elképesztő, mi mindenre jó. Néhány példa: kisebb csigák rögzítésére, boomra, árbocra, fedélzetre; kötélvezetőként klemmek elé; biminik kötelének rögzítésére; traveller kocsik felső szemeként; lazy jackhez; kajakoknál gumiháló rögzítésre; motorcsónakoknál a bowdenek elvezetésére;.... franc, az előbb még eszembe volt egy csomó más is....na mindegy... mondom, hogy egy Jolly Joker! Nevezhetjük omegának, kötélvezetőnek, özninek, kötélszemnek......stb....stb (kovácslajosnak is nevezhetjük, de az tök hülyeség) Lemezből is árusítjuk.
Kötélvezető szem, vagy omega, vagy özni, vagy 'az a hajlított izé... lemezből... tudod?!' Lehet ragaszkodni a méretekhez, de érdemes tudni, hogy ahányszor érkezik, minden esetben eltér valamiben az előzőektől. Ez a lemez omega gyártás kötelező rákfenéje, asszem.
A csili-vili fém omega mostohatestvére, ez műanyag özni, vagy kötélvezető. Kevesebb a benne rejlő lehetőség, viszont letisztult, egyszerű, remek eszköz, kötelek megvezetésére, kordában tartására.
Groszshothoz, albához, achter feszítéshez vagy akár emeléshez használható, kötélfogós (klemmes), forgószemes violin csigasor, dupla áttétellel. A kötélfogó állítható dőlésszögű. Barton csigasorok 8, 10, 12mm-es kötélhez. A csigákat külön-külön árusítjuk, nem párban (de nyilván párosítani is lehet.... ...ugyan fogságban sajna nem szaporodnak....).
Kemény, fémmentes algagátlóspray, hajócsavarokhoz, 'Z' kihajtásokhoz (bronz és alumínium felületekre). Tisztán tartja a csigát, csökkenti a vibrációt és a szigetelések, szimmeringek elhasználódását. A 'T.Speed' bevonat, a súrlódás csökkentésével javítja a hajócsavar hatásfokát. Száradási idő: kb. 3 óra. Főként tavasszal, nyár elején tartjuk készleten, de egész évben rendelhető.
Mindkét oldalon oldható forgószem, shotkötelek, fallkötelek végére, csigákhoz... Olyan helyekre érdemes használni, ahol a kötél sodródása, tekeredése nemkívánatos. Több méretben.
Csapágyazott, fekvő terelő- vagy fordítócsiga. Az egyik felfogató csavar külön fülön, a másik a csiga tengelyén keresztül rögzíti szilárdan az eszközt a fedélzetre, árbocra, bumra. Időszakosan tartjuk készleten.
Árbocba vagy fedélzetbe süllyeszthető fordítócsiga, 6-8mm-es kötelekhez, fallkötelek számára. Két csavarral, vagy popszegeccsel rögzíthető.
A Rhino elektromotorok gyári csigái (az ugyanaz mint a hajócsavar, vagy propeller, de mivel a propcsi csúcsai forgás közben egy képzeletbeli spirált "rajzolnak" ezért leggyakrabban csigának nevezzük.... a repülősök gyakran srófnak hívják) külön alkatrészként is megvásárolhatók, amennyiben sikerült megszabadulni tőlük (tekintettel az árakra azonban, ez nem túl kifizetődő mutatvány). A három kisebb típusé kétágú (18-28-34), a két nagyobbé háromágú (44-54), legalábbis a gyári adatok szerint, mert az utángyártott (utgy) típusok ettől eltérhetnek, ezt a kép alatt jelezzük. (Elképzelhető, hogy egyéb, régebbi motortípusokra is felszerelhetők, de erről pontos adataink, vagy tapasztalatunk nincsen.) Egy tévhit eloszlatása érdekében közöljük, hogy a több ágú csiga nem növeli a tolóerőt, mindössze a rezonanciát csökkenti! (A pc. rövidítés: polikarbonátot jelent, az utgy. pedig az eredetivel közel azonos tulajdonságokkal rendelkező utángyártottat.)
Még valami! Az elektromotorok csigáinak rögzítő anyukáját (a kedves mamát) valamiért nem rögzítik egyéb eszközzel (sasszeg pl.) a tengelyre. Ennek folyományaként (érted, folyó..mány) a vízmozgás (szél, sodrás, folyás) képes a vízben hagyott hajócsavart simán letekerni. Ezért fontos tudni, hogy A/ nem hagyjuk a vízben a leállított hajócsavart, B/ valamivel rögzítjük a tengelyre (vízálló menetragasztó, vagy ha lehet, kontraanya). Senki ne mondja, hogy nem szóltam!
Forgatható, dönthető terelőcsigák, a fokroller kötelének munkatérbe (esetleg jó útra) tereléséhez (vagy bármi máshoz). Valamennyi típus egyaránt szerelhető vízszintes és függőleges korlátcsőre. (Felszerelés előtt gyakoroljunk "szárazon", mert több darabból, plussz a csavar-anyából tevődnek össze...illetve szét... és egyik részük sem úszik, viszont valamennyi jól merül!) Mindegyik típus forog és csuklik (ha nem emlegetik akkor is). Minden típus 22-25 mm-es csőre szerelhető.
Fedélzetre rögzített fix csigák, kötelek forgását biztosítja egy bizonyos helyen (mármint ahova lecsavarozzuk). Saválló (A4) acélból természetesen.
A meztelen csigákat vagy csigagörgőket főként árboc vagy baum erre kiképzett kötélátvezető réseibe, esetleg kipusztult csigák görgőinek helyettesítésre használjuk, mivel jelentősen gazdaságosabb megoldás (természetesen amennyiben minden dimenzióban egyezik) mint a komplett csigát lecserélni. Gyakran többsoros csigarendszerek gyártásakor is ezeket választják, hiszen lényegesen olcsóbb mint gyártatni, ha néhány darabról van szó. Ezeken kívül nyilván számos más feladatra is használhatók, de ezek most nem jutnak eszembe.......
Acélházas csiga, fém görgővel, melyet főként achterstag elágazásnál használnak, de természetesen nem sértődik meg a munka más területein sem... Kimondottan acélsodronyhoz ajánlott.... de nem sértődik meg normál kötelek használatakor sem...... mert akkor már tényleg vízbe dobják...... ez a szabály.... ...ritkán kapható... pl. most...
Fedélzeti csigák vigyázzba állítására tekercselt spirálrugó, rozsdamentes acélból. Meggátolja, hogy a lifegő csiga összekaristolja a decket, de persze nem ez az elsődleges feladata, hanem hogy állandóan helyzetben tartsa a csiguszt. Csigák vííígyázzzz!
Hosszútávra tervezett műanyag kötélvezetők, melyek viszonylag nagy felületük okán, a lehető legkevésbé károsítják a bennük csúszkáló köteleket. Számtalan felhasználási területük miatt, előfordulhatnak szinte bárhol a hajón......onnan tudom, hogy mezitláb nagyon fájnak.... Akár acélsodronyok eligazítására is alkalmas lehet.