Rozsdamentes alkatrészek
A maradék rozsdamentes acélsodronyok azok a darabok, melyek a 250 méteres dobok végén maradnak az utolsó előtti eladott mennyiség után. Ezek kisebb nagyobb darabok, lehet tehát mérlegelni, hogy a keresett feladatra melyik használható (ezekből már nem vágunk, akkorák amekkorák, punktum).
A sodronyok anyaga kivétel nélkül: A4-es saválló acél, a sodrata (amennyiben nem jelezzük külön) 7 x 19 pászma, tehát ultralágy.
(Adatok a kép alatt!)
Lakattal zárható, elképesztően szép, fényes (a Holdról is látszik) rozsdamentes békazár -brekkk- kajütajtók, cockpit ládák, motorfedelek és a jóég tudja miknek a hova rögzítéséhez... (...most egész éjszaka ezen fogsz kattogni, hogy mi fenére lehetne használni egy ilyen szépséget....jusztse mondom meg...... de hangszer tokhoz már többen használták.....mármint q*va nagy hangszer böszöm nagy tokjához...) Ez a típus nem csak sík, hanem döntött vagy akár a síkra merőleges falra, ajtóra is rögzíthető a forgáspont kiváló helyzetének köszönhetően.
A lakatkengyel max. 6 mm-es lehet (többi méret a képeken), anyaga A4-es saválló acél.
Műanyag (konkrétan az elnyűhetetlen és örök életű nylon) kampó, melyet szinte kizárólag gumikötelek ki-be akasztásához használnak, evezős és vitorlás hajólon egyaránt. 3 és 5 mm között képes a gumikötelek befogadására. Süllyesztett fejű saválló csavarokkal rögzíthető (nyilván lehet sima csavarokkal is rögzíteni, de akkor hiába elnyűhetetlen a nylon, baromi ronda lesz két héten belül).
Polírozott, rozsdamentes kajützár, mely......hááát, kicsit olyan, mintha egy klasszik lakatpánt egy orgián nekiesett volna egy sima zárbetétnek..... Így született az öszvér.... akkor a lódarázs??? Na mindegy....
Szóval ez egy olyan lakatpánt amihez nem kell lakat illetve olyan zárbetét, ami lakatpántként is használható eltolható kajütajtókon és fedélzeti ládákon egyaránt.
Ezen az áron egyetlen darab rendelhető!!!
Az ezernevű kötőelem!. A hajósok shotseklinek, a hegymászók, barlangászok mylonnak, az ejtőernyősök francia szemnek, mások pedig csavaros karabinernek nevezik, miközben ez egy oldható láncszem. A lényeg, hogy egy nagyon erős rögzítő eszköz, mely nem igazán képes véletlenül kinyílni (ezért szeretik a kutyások is) és komoly terhelésnek tehető ki (ezért pedig a lovasok használják).
Ez a rövidebb, normál változat, ennek egyetlen ismérve, hogy kisebb a nyílása (C) mint a hosszított változatnak. Ez akadály lehet a halfejnél vagy a fock shotnál, de a legtöbb esetben nem okoz gondot. Csigák, kötelek, acélsodronyok, láncok bekötésénél sokkal megbízhatóbb minden más eszköznél. Nem akad, nem nyílik (az ejtőernyőkön még egy műanyag csövet is ráhúznak a közepére, így tökéletesen kizárt, hogy a menet elforduljon....ami roppant megnyugtató látvány...pár száz méterrel a reptér fölött kóricálva.....).
Anyaga A4 saválló acél.
A maradék lánc nem valami ócska rozsdaverte kutyalánc, hanem azok a darabok, melyek a 30 vagy 50 méteres vödrök alján maradnak (a láncot valamiért olyan műanyag vödörben kapjuk, amilyen a nagy tejfölös doboz...), az utolsó előtti eladott mennyiség után. Ezek kisebb nagyobb darabok, lehet mérlegelni, hogy a keresett feladatra melyik használható (ezekből már nem vágunk, akkora amekkora).
A láncok anyaga kivétel nélkül: A4-es saválló acél. (Adatok a kép alatt!)
Elképesztően fényes, krómozott réz kikötőbika, minden részletében csodásan lekerekítve, hosszában enyhén oválra lapítva. Max 12-es, de inkább 10 mm-es kikötő kötélhez csónakokhoz, motoros kishajókhoz. Ebben az egy méretben forgalmazzuk.
Ezt a menetes terminált szinte kizárólag korlátkötelek rögzítésére használják, nem csak hajók reling köteleinél, hanem szárazföldi lépcsőkorlátok dísz sodronyainál is. Ez a típus alkalmas önmagában is kisebb távok feszítésére, de igazából spannerbe csavarva használható igazán. Préseléssel (tehát nem oldható kötéssel), kell a sodrony végére rögzíteni megfelelő műhelyekben (mi csak a terméket forgalmazzuk, műhelyünk és présünk nincs). Anyaga A4 saválló acél.
Kötelek tárolására, ponyvák, biminik lekötésére, viharkabát felakasztására és a fedélzeten, kajütben ki tudja még, mifenére használható rozsdamentes kampó.
Agyonpolírozott saválló acél horgonyforgó (haverom az ilyenekre mondja, hogy piszkosul fémlik) a horgony és a horgonylánc közti szoros kapcsolatért felelős forgó alkatrész, mely meggátolja a lánc betekeredését, megfeszülését, és nem utolsó sorban nem akad el semmiben, pl. az orrgörgőben (népies nevén horgonyveretben) sem, mindeközben annyira csillog, hogy belesajdul a szem....
Nyilván nem csak horgonyhoz, hanem bármi máshoz is használható, ahol forgatásra nagy teherbírásra és két cucc (pl fix szem-lánc; lánc-lánc; lánc-acélsodrony; kötél-lánc...mittomén) forgó összekötésére van szükség.
Árbocon vagy baumon (többnyire popszegeccsel) rögzíthető íves lemez veret.
Használható jollék, kis vitorlások pl. később felszerelt csigák, alba, spi fall csiga, alsóél feszítő, dirk és hasonlók, árboccal; baummal megegyező irányú szerelvények felszereléséhez ...... valamint számos máshoz, melyek most nem jutnak eszembe...
Apró jollék esetén, az árboc és a baum fix összekötésére és a baum mozgásának biztosítására szolgáló roppant szép kis íves, kardáncsuklós veret. Jobbára popszegeccsel rögzíthető az árbocra.
Árbocon vagy baumon (többnyire popszegeccsel) rögzíthető lemez veret, mely anyagánál fogva kissé módosítható az adott cső méretére, nyilván a fizikai korlátok figyelembevételével (ehhez igyekeztünk segítséget nyújtani a méretezéssel). Használható jollék fock vagy spinnaker (spi baum és/vagy felső bekötés) utólagos felszerelésekor, alba vagy groszshot rögzítéséhez...... vagy máshoz, ami most nem jutott eszembe...
Aprócska réz, golyós patentzár, kajüt ajtókhoz, doboz fedelekhez, szekrényajtókhoz, motorfedélhez....tökmindegy, hogy mihez. A rugó ereje állítható. Méretek a kép alatt.
Acélsodronyok feszítéséhez használatos eszköz, rozsdamentes acélból. Magyarul spanner! Ezt a változatot a hagyományos kötélszívvel hurkolt, vagy szemes terminállal ellátott árbocmerevítők (magyarul vantni), korlátok (magyarul reling) feszesen tartásához használják.
Kötelek, acélsodronyok hurkolásakor, mentesíti a kötelet a sérülésektől. Kötélszívvel a hurok teherbíróbb, ellenállóbb lesz. Mivel a kötélhurkok, szinte minden esetben fém alkatrésszel kapcsolódnak, ritka kivétellel mindig használjuk. 1mm-től, 16mm-ig.
Acélsodronyok hurkolásához használatos, oldható (szemben a réz niplivel), rozsdamentes eszköz. Csak az adott méretű acélsodronyhoz, bowdenhez használható, mert a nagyobb átmérőjű nem fér bele, a kisebb pedig kicsúszik belőle. Dupla és szimpla változatban egyaránt kapható, de nagyobb terheléshez a dupla javasolt. 2-6 mm-ig.
Acélsodronyok hurkolásához használatos, oldható (szemben a réz niplivel), rozsdamentes eszköz. Csak az adott méretű acélsodronyhoz, bowdenhez használható, mert a nagyobb átmérőjű nem fér bele, a kisebb pedig kicsúszik belőle. Dupla és szimpla változatban egyaránt kapható, de nagyobb terheléshez a dupla javasolt. 2-6 mm-ig.
Clamcleat CL 204 Mini
Egyszerű klemm, vagy kötélfogó. Ha a fogak közé került kötél húzásnak, vagy súlynak van kitéve, beleszorul, amit a másik oldalról egy mozdulattal kioldhatunk . Két csavarral rögzíthető. Több méretben és kivitelben.
Egyszerű kötélfogók vagy 'V' klemmek, de némi segítséget is rejtenek. A kötél, egy vezetőn keresztül jut a fogakba, így akár kissebb szögben is érkezhetnek, nem szükséges külön kötélvezetőt (öznit) elé iktatni. Rendkívül masszív holmik, előfordulhat, hogy 30 évnél is tovább bírják a kiképzést!
Nagyon erős, alumínium lengő kötélfogó trapézhoz és számos más megoldáshoz (hátsóél feszítés, fock, grosz lehúzáshoz, szörf és vitorlás hajó trapézkötél feszítéshez........stb).
Egyszerűen oldható rögzítő elem, spannerek, csigák, korlátok...stb, alkatrésze. Biztosító karikával, barbár esetben (vagy, ha nem kell oldani)sasszeggel rögzíthető. Anyaga rozsdamentes acél. Számos egyéb méretben is előfordulhat (ebben az esetben az árak is össze-vissza változhatnak). (A 'hasznos hossz' azért 'kb', mert ahány ház, annyi baj legyen.... nem ahány gyártmány, annyi méret.)
Ezt imádom! Először is azért, mert senki sem tudja a nevét, pedig minden hajón (főként vitorlásokon), hatszáz darab ilyen van. Másodszor, mert végtelen bonyolultsága ellenére, szinte korlátlan a felhasználás lehetősége. Harmadszor, mert nagyon szép kis 'szerkezet'. Elképesztő, mi mindenre jó. Néhány példa: kisebb csigák rögzítésére, boomra, árbocra, fedélzetre; kötélvezetőként klemmek elé; biminik kötelének rögzítésére; traveller kocsik felső szemeként; lazy jackhez; kajakoknál gumiháló rögzítésre; motorcsónakoknál a bowdenek elvezetésére;.... franc, az előbb még eszembe volt egy csomó más is....na mindegy... mondom, hogy egy Jolly Joker! Nevezhetjük omegának, kötélvezetőnek, özninek, kötélszemnek......stb....stb (kovácslajosnak is nevezhetjük, de az tök hülyeség) Lemezből is árusítjuk.
Kötélvezető szem, vagy omega, vagy özni, vagy 'az a hajlított izé... lemezből... tudod?!' Lehet ragaszkodni a méretekhez, de érdemes tudni, hogy ahányszor érkezik, minden esetben eltér valamiben az előzőektől. Ez a lemez omega gyártás kötelező rákfenéje, asszem.
A csili-vili fém omega mostohatestvére, ez műanyag özni, vagy kötélvezető. Kevesebb a benne rejlő lehetőség, viszont letisztult, egyszerű, remek eszköz, kötelek megvezetésére, kordában tartására.
Finom mozgású, csapágyazással ellátott carbon klemm (vagyis kötélszorító, vagy kötél rögzítő). Remekül használható darab, két méretben.
Többnyire felhúzó kötelek kivezetésére szolgáló (mármint az árbocból ki), gusztusos szerkentyű, saválló acélból. Négy szegecs vagy csavar tartja a helyén (most még nem), a kötél meg pont oda megy ahova kell neki. Jollék esetén, időnként a decken is át kell vezetni a kötelet, erre is szokták használni.
Egészen apró, roppant csinos, szintén polírozott (tükörfényes), saválló lakatpánt, max. 6mm-es lakathoz, 1mm-es lemezből. Ne bízzuk rá Felsővolta koronaékszereit, de kisebb fedelek, doboz ajtók rögzítésére tökéletes választás!
Ez is polírozott, saválló lakatpánt, de van egy kis plusz. Nevezetesen, hogy lakat nélkül is zárható, mivel a lakatfül elforgatható (ez a felső képen látható), ezért rendkívül közkedvelt. Max 6mm-es lakathoz használható.... ...lakat használható hozzá...! Micsoda megjelenés!
15 mm-es, rozsdamentes, ponyvapatentok, melyek hivatásukat tekintve: takaró ponyvát rögzítenek a hajókra, csónakokra, lazy jack-et baumra vagy egyéb takaró ponyvákat egyéb helyekre. A patent egyik összetevője a hajótestre rögzül (csavar + fiú patent), míg a másik résztvevő csapat a ponyván kap helyet (leány patent + szegecs), két oldalról közrefogva azt. Amennyiben sikerül megfelelő távolságra elhelyezni egymástól (kb:40 - 60 cm-enként), igen masszív kötést kapunk. Mivel itt ponyvapatent készletről van szó, a csomag tartalmaz egy szegecselő szerszám együttest (nem, ponyvaszabó nénit nem tartalmaz), amitől ez a csomag roppant népszerű.
Kis kakas...ami zár. Apró kakas zár, egymáshoz képest merőleges (...tood, az a derékszög,...90 fok...) ajtók, fiókok, csúszó szekrényajtók, miegymások összekapcsolásához. Nagyon szép kivitelű aprójószág. Kukurikúúúúú
Hajók, csónakok orrába, fartükrébe szerelve rögzítésre, kötésre használható rozsdamentes eszköz. A főbb méreteket tartjuk készleten, de mind rendelhető.
Kovácsolt karika, rozsdamentes acélból, hegesztéssel összezárva (ez egy régi kép, ma már a varrat szinte láthatatlan). Minden méretet nem tartunk készleten, de azért többnyire jó sok féle van.
Kovácsolt, rozsdamentes acél karabiner, torziós rugóval, szintén fix füllel. Sokmindenre jó, de pl. fockshot bekötésre ne használjuk (bármilyen csábítónak is tűnik), mert nagyon könnyen beakad az árbocmerevítőbe, viszont elég macerás kiakasztani (borulás közben). Biztosító füllel is rendelkezik. Egyszerű, ólcsó karabiner általános célokra.
Használaton kívüli kormányhosszabbító érkezési oldalának rögzítésére, mondhatni bepattintására szolgáló tulipintyó, avagy klipsz, netán patent. Két méretben.
Teflon bevonatú, egyszerű vitorlacsúszka, hengeres keresztmetszettel.
A vitorlacsúszkákat és a vásznat összekötni hivatott, elképesztően bonyolult gépezet. Azonban nem lebecsülendő! Csak indokolt esetben célszerű összepattintani, mert baromi nehéz szétcincálni.
Mindig sajnáltam, hogy ezt nem én találtam ki! Imádnivalóan egyszerű, csúszka a fockvitorla és a forstag összeaggatására szolgál. Magyarul stagreiter. Idősebbek lovasnak nevezik (német nevéből adódaóan is), mert a dróton lovagol le-föl. Nagyon bírom, zseniális holmi. A vitorla élkötele köré rögzítjük az apró (tartozék)rozsdamentes csavarral (30-40-50cm-enként), majd rápattintjuk a forstagra egyenként, beforgatjuk, felcibáljuk a fockot... és ügyesen lekoccoljuk a mólót.
Fedélzetre rögzített fix csigák, kötelek forgását biztosítja egy bizonyos helyen (mármint ahova lecsavarozzuk). Saválló (A4) acélból természetesen.
Fedélzeti csigák vigyázzba állítására tekercselt spirálrugó, rozsdamentes acélból. Meggátolja, hogy a lifegő csiga összekaristolja a decket, de persze nem ez az elsődleges feladata, hanem hogy állandóan helyzetben tartsa a csiguszt. Csigák vííígyázzzz!