Rozsdamentes alkatrészek
Műanyag (konkrétan az elnyűhetetlen és örök életű nylon) kampó, melyet szinte kizárólag gumikötelek ki-be akasztásához használnak, evezős és vitorlás hajólon egyaránt. 3 és 5 mm között képes a gumikötelek befogadására. Süllyesztett fejű saválló csavarokkal rögzíthető (nyilván lehet sima csavarokkal is rögzíteni, de akkor hiába elnyűhetetlen a nylon, baromi ronda lesz két héten belül).
Polírozott, rozsdamentes kajützár, mely......hááát, kicsit olyan, mintha egy klasszik lakatpánt egy orgián nekiesett volna egy sima zárbetétnek..... Így született az öszvér.... akkor a lódarázs??? Na mindegy....
Szóval ez egy olyan lakatpánt amihez nem kell lakat illetve olyan zárbetét, ami lakatpántként is használható eltolható kajütajtókon és fedélzeti ládákon egyaránt.
Ezen az áron egyetlen darab rendelhető!!!
Az ezernevű kötőelem!. A hajósok shotseklinek, a hegymászók, barlangászok mylonnak, az ejtőernyősök francia szemnek, mások pedig csavaros karabinernek nevezik, miközben ez egy oldható láncszem. A lényeg, hogy egy nagyon erős rögzítő eszköz, mely nem igazán képes véletlenül kinyílni (ezért szeretik a kutyások is) és komoly terhelésnek tehető ki (ezért pedig a lovasok használják).
Ez a rövidebb, normál változat, ennek egyetlen ismérve, hogy kisebb a nyílása (C) mint a hosszított változatnak. Ez akadály lehet a halfejnél vagy a fock shotnál, de a legtöbb esetben nem okoz gondot. Csigák, kötelek, acélsodronyok, láncok bekötésénél sokkal megbízhatóbb minden más eszköznél. Nem akad, nem nyílik (az ejtőernyőkön még egy műanyag csövet is ráhúznak a közepére, így tökéletesen kizárt, hogy a menet elforduljon....ami roppant megnyugtató látvány...pár száz méterrel a reptér fölött kóricálva.....).
Anyaga A4 saválló acél.
Elképesztően fényes, krómozott réz kikötőbika, minden részletében csodásan lekerekítve, hosszában enyhén oválra lapítva. Max 12-es, de inkább 10 mm-es kikötő kötélhez csónakokhoz, motoros kishajókhoz. Ebben az egy méretben forgalmazzuk.
Ez a villás terminál kifejezetten hajókorlátok (reling kötelek) szerelvénye (ennek ellenére nyilván nem tiltja egyetlen vallás sem, hogy egyéb sodronyok végére is kerüljenek). A relingsodrony (avagy korlátkötél) induló vagy záró szemeként jobbára ilyen terminált használnak, szinte minden vitorláshajón a korlátszem (ezt a korlát csőre hegesztik) és a relingdrót összekötésére. A lecsupaszított sodrony végére préselik mechanikus vagy még gyakrabban hidraulikus préssel megfelelő műhelyekben (mi csak a terméket forgalmazzuk, műhelyünk és présünk nincs). A korlátkötelek cseréje időnként elkerülhetetlenül szembe jön, hisz a nap ereje idővel mindent felfal egy hajón, így a műanyag bevonatot is.
Ezt a menetes terminált szinte kizárólag korlátkötelek rögzítésére használják, nem csak hajók reling köteleinél, hanem szárazföldi lépcsőkorlátok dísz sodronyainál is. Ez a típus alkalmas önmagában is kisebb távok feszítésére, de igazából spannerbe csavarva használható igazán. Préseléssel (tehát nem oldható kötéssel), kell a sodrony végére rögzíteni megfelelő műhelyekben (mi csak a terméket forgalmazzuk, műhelyünk és présünk nincs). Anyaga A4 saválló acél.
Kötelek tárolására, ponyvák, biminik lekötésére, viharkabát felakasztására és a fedélzeten, kajütben ki tudja még, mifenére használható rozsdamentes kampó.
Agyonpolírozott saválló acél horgonyforgó (haverom az ilyenekre mondja, hogy piszkosul fémlik) a horgony és a horgonylánc közti szoros kapcsolatért felelős forgó alkatrész, mely meggátolja a lánc betekeredését, megfeszülését, és nem utolsó sorban nem akad el semmiben, pl. az orrgörgőben (népies nevén horgonyveretben) sem, mindeközben annyira csillog, hogy belesajdul a szem....
Nyilván nem csak horgonyhoz, hanem bármi máshoz is használható, ahol forgatásra nagy teherbírásra és két cucc (pl fix szem-lánc; lánc-lánc; lánc-acélsodrony; kötél-lánc...mittomén) forgó összekötésére van szükség.
Amennyiben a kormány 25 és 32 mm közötti cső vagy hengeres rúd, úgy a sík talpú kormányhosszabbító rögzítése kissé macerás lenne...., de nem az. Adva van ez az alátét, melynek egyik oldala sík, másik oldala íves, így megoldható a lehetetlen.
A dolog érdekessége, hogy a Ronstan mindkét kormányhosszabbító verete azonos furattávolságú, ezért mindkét típushoz használható az íves alátét (ami pedig még megdöbbentőbb, hogy a Barton csuklóhoz is illeszkedik). Ez a profizmus!
Árbocon vagy baumon (többnyire popszegeccsel) rögzíthető íves lemez veret.
Használható jollék, kis vitorlások pl. később felszerelt csigák, alba, spi fall csiga, alsóél feszítő, dirk és hasonlók, árboccal; baummal megegyező irányú szerelvények felszereléséhez ...... valamint számos máshoz, melyek most nem jutnak eszembe...
Apró jollék esetén, az árboc és a baum fix összekötésére és a baum mozgásának biztosítására szolgáló roppant szép kis íves, kardáncsuklós veret. Jobbára popszegeccsel rögzíthető az árbocra.
Árbocon vagy baumon (többnyire popszegeccsel) rögzíthető lemez veret, mely anyagánál fogva kissé módosítható az adott cső méretére, nyilván a fizikai korlátok figyelembevételével (ehhez igyekeztünk segítséget nyújtani a méretezéssel). Használható jollék fock vagy spinnaker (spi baum és/vagy felső bekötés) utólagos felszerelésekor, alba vagy groszshot rögzítéséhez...... vagy máshoz, ami most nem jutott eszembe...
Acélsodronyok hagyományos hurokrögzítő eleme. Niplinyomó szerszámmal érdemes feltenni, vagy tetetni, mert úgy biztonságos. Az eljárás neve: hidegsajtolás. A házilag bágerolt nipli könnyen elhagyja élőhelyét. Nem lehet jó érzés, ha egy párszáz forintos spórolás miatt, az árboc vízbe veti magát. Készletünkben, több típus és anyag között lehet megtalálni az igazit. 2-6mm-ig
Aprócska réz, golyós patentzár, kajüt ajtókhoz, doboz fedelekhez, szekrényajtókhoz, motorfedélhez....tökmindegy, hogy mihez. A rugó ereje állítható. Méretek a kép alatt.
Acélsodronyok feszítéséhez használatos eszköz, rozsdamentes acélból. Magyarul spanner! Ezt a változatot a hagyományos kötélszívvel hurkolt, vagy szemes terminállal ellátott árbocmerevítők (magyarul vantni), korlátok (magyarul reling) feszesen tartásához használják.
Kötelek, acélsodronyok hurkolásakor, mentesíti a kötelet a sérülésektől. Kötélszívvel a hurok teherbíróbb, ellenállóbb lesz. Mivel a kötélhurkok, szinte minden esetben fém alkatrésszel kapcsolódnak, ritka kivétellel mindig használjuk. 1mm-től, 16mm-ig.
Acélsodronyok hurkolásához használatos, oldható (szemben a réz niplivel), rozsdamentes eszköz. Csak az adott méretű acélsodronyhoz, bowdenhez használható, mert a nagyobb átmérőjű nem fér bele, a kisebb pedig kicsúszik belőle. Dupla és szimpla változatban egyaránt kapható, de nagyobb terheléshez a dupla javasolt. 2-6 mm-ig.
Acélsodronyok hurkolásához használatos, oldható (szemben a réz niplivel), rozsdamentes eszköz. Csak az adott méretű acélsodronyhoz, bowdenhez használható, mert a nagyobb átmérőjű nem fér bele, a kisebb pedig kicsúszik belőle. Dupla és szimpla változatban egyaránt kapható, de nagyobb terheléshez a dupla javasolt. 2-6 mm-ig.
Clamcleat CL 204 Mini
Egyszerű klemm, vagy kötélfogó. Ha a fogak közé került kötél húzásnak, vagy súlynak van kitéve, beleszorul, amit a másik oldalról egy mozdulattal kioldhatunk . Két csavarral rögzíthető. Több méretben és kivitelben.
Egyszerű kötélfogók vagy 'V' klemmek, de némi segítséget is rejtenek. A kötél, egy vezetőn keresztül jut a fogakba, így akár kissebb szögben is érkezhetnek, nem szükséges külön kötélvezetőt (öznit) elé iktatni. Rendkívül masszív holmik, előfordulhat, hogy 30 évnél is tovább bírják a kiképzést!
Nagyon erős, alumínium lengő kötélfogó trapézhoz és számos más megoldáshoz (hátsóél feszítés, fock, grosz lehúzáshoz, szörf és vitorlás hajó trapézkötél feszítéshez........stb).
Egyszerűen oldható rögzítő elem, spannerek, csigák, korlátok...stb, alkatrésze. Biztosító karikával, barbár esetben (vagy, ha nem kell oldani)sasszeggel rögzíthető. Anyaga rozsdamentes acél. Számos egyéb méretben is előfordulhat (ebben az esetben az árak is össze-vissza változhatnak). (A 'hasznos hossz' azért 'kb', mert ahány ház, annyi baj legyen.... nem ahány gyártmány, annyi méret.)
Ezt imádom! Először is azért, mert senki sem tudja a nevét, pedig minden hajón (főként vitorlásokon), hatszáz darab ilyen van. Másodszor, mert végtelen bonyolultsága ellenére, szinte korlátlan a felhasználás lehetősége. Harmadszor, mert nagyon szép kis 'szerkezet'. Elképesztő, mi mindenre jó. Néhány példa: kisebb csigák rögzítésére, boomra, árbocra, fedélzetre; kötélvezetőként klemmek elé; biminik kötelének rögzítésére; traveller kocsik felső szemeként; lazy jackhez; kajakoknál gumiháló rögzítésre; motorcsónakoknál a bowdenek elvezetésére;.... franc, az előbb még eszembe volt egy csomó más is....na mindegy... mondom, hogy egy Jolly Joker! Nevezhetjük omegának, kötélvezetőnek, özninek, kötélszemnek......stb....stb (kovácslajosnak is nevezhetjük, de az tök hülyeség) Lemezből is árusítjuk.
Kötélvezető szem, vagy omega, vagy özni, vagy 'az a hajlított izé... lemezből... tudod?!' Lehet ragaszkodni a méretekhez, de érdemes tudni, hogy ahányszor érkezik, minden esetben eltér valamiben az előzőektől. Ez a lemez omega gyártás kötelező rákfenéje, asszem.
A csili-vili fém omega mostohatestvére, ez műanyag özni, vagy kötélvezető. Kevesebb a benne rejlő lehetőség, viszont letisztult, egyszerű, remek eszköz, kötelek megvezetésére, kordában tartására.
Finom mozgású, csapágyazással ellátott carbon klemm (vagyis kötélszorító, vagy kötél rögzítő). Remekül használható darab, két méretben.
A4-es saválló acél lánc, horgonyhoz, ideiglenes vantni hosszabbításhoz, csónak lakatoláshoz.... ...szabaduló művészek számára....búcsú mutatványként...stb... Hihetetlenül jól néz ki! Az ár egy méterre vonatkozik!
Rögzítőcsapok biztosítására szolgál, hajlításai révén könnyen kezelhető. Adott csapmérethez, hozzá illő karikát kell választani.
Klasszik rozsdamentes karabiner (egyesek szerint tűzoltó karabiner), elképesztően bőséges felhasználási területre. Vitorlás hajókon ritkán, illetve viszonylag kevés feladatra használható, mert egyrészt oda is képes beakadni ahova nagyon nem kéne, másrészt pl. kötélre csak nagy odafigyeléssel csattintható, mivel az éles biztosító (nyúlásgátló) köröm simán kiráncigálja a kötél elemi szálait. Utóbbi kellemetlen tulajdonsága miatt kizárólag fém veretekhez javasoljuk, de azt aztán bárhol.... hajón, utánfutón, kertben, lakókocsin, vízitúrán... mittudomén... mindehol használható (kötélhez jobb a szemes karabiner). Természetesen a karabiner rugója is saválló acélból készül!
Többnyire felhúzó kötelek kivezetésére szolgáló (mármint az árbocból ki), gusztusos szerkentyű, saválló acélból. Négy szegecs vagy csavar tartja a helyén (most még nem), a kötél meg pont oda megy ahova kell neki. Jollék esetén, időnként a decken is át kell vezetni a kötelet, erre is szokták használni.
Egészen apró, roppant csinos, szintén polírozott (tükörfényes), saválló lakatpánt, max. 6mm-es lakathoz, 1mm-es lemezből. Ne bízzuk rá Felsővolta koronaékszereit, de kisebb fedelek, doboz ajtók rögzítésére tökéletes választás!
Ez is polírozott, saválló lakatpánt, de van egy kis plusz. Nevezetesen, hogy lakat nélkül is zárható, mivel a lakatfül elforgatható (ez a felső képen látható), ezért rendkívül közkedvelt. Max 6mm-es lakathoz használható.... ...lakat használható hozzá...! Micsoda megjelenés!
15 mm-es, rozsdamentes, ponyvapatentok, melyek hivatásukat tekintve: takaró ponyvát rögzítenek a hajókra, csónakokra, lazy jack-et baumra vagy egyéb takaró ponyvákat egyéb helyekre. A patent egyik összetevője a hajótestre rögzül (csavar + fiú patent), míg a másik résztvevő csapat a ponyván kap helyet (leány patent + szegecs), két oldalról közrefogva azt. Amennyiben sikerül megfelelő távolságra elhelyezni egymástól (kb:40 - 60 cm-enként), igen masszív kötést kapunk. Mivel itt ponyvapatent készletről van szó, a csomag tartalmaz egy szegecselő szerszám együttest (nem, ponyvaszabó nénit nem tartalmaz), amitől ez a csomag roppant népszerű.
Kis kakas...ami zár. Apró kakas zár, egymáshoz képest merőleges (...tood, az a derékszög,...90 fok...) ajtók, fiókok, csúszó szekrényajtók, miegymások összekapcsolásához. Nagyon szép kivitelű aprójószág. Kukurikúúúúú
Érdekes alakú, főként árbocon, lobogórúdon használt tök egyszerű bika saválló acélból. Viszonylag nagy átmérőjű, sűllyesztettfejű csavarral rögzíthető. Egyszerű, olcsó, tökéletes.
Hülyére polírozott, négy csavaros, kéttalpas, kör keresztmetszetű, csilivili kikötőbika, több méretben. A főbb méretek többnyire készleten.
A műanyag bika olcsó! Ez tény. Nyilvánvalóan nem 70'-es cirkálókra találták ki, ezzel szemben kiválóan használható kishajókra, árbochoz, ladikokra, horgászcsónakokra. Garantáltan rozsdamentes! Több méretben.
Na ezt aztán nevezi mindenki, mindennek. A hajósok shotseklinek, a hegymászók, barlangászok mylonnak, az ejtőernyősök francia szemnek, mások pedig csavaros karabinernek, miközben ez egy oldható láncszem. Tök mindegy mi a neve, a lényeg, hogy egy nagyon erős rögzítő eszköz, mely nem igazán képes véletlenül kinyílni (ezért szeretik a kutyások is) és komoly terhelésnek tehető ki (ezért pedig a lovasok használják... kimaradt valaki?). Ez a típus egy különleges, hosszított változat, mely remekül használható a shothoz..... és bármi máshoz, a korábban említett témakörökben és azokon kívül is. Fock shothoz remek választás, mert nincs kiálló, kinyíló, elakadó része, így nem sértheti a vásznat és biztoságos kapcsolatot teremt. (Igaz, hogy nem tud végzetesen ráakadni a vantnira, mint a rugós kareszok, így oda az izgalom a fordulóban, de valamit valamiért.)
Hajók, csónakok orrába, fartükrébe szerelve rögzítésre, kötésre használható rozsdamentes eszköz. A főbb méreteket tartjuk készleten, de mind rendelhető.
Ez a zárbetét kajütajtók, szekrények vagy nagyobb deckfedelek zárására alkalmas. Amellett, hogy roppant csinos holmi (egyesek szerint karácsonyfadíszként is pompásan alkalmazható), ügyes kis rugós szerkezet is, mely különleges alakú kulcsával, biztonságérzetünket hivatott fokozni. Méretek az ábrán. (Időnként padlókiemelővel egybekötve is kapható.)