Akciós termékek
Vízhatlan, erős, szilikon úszósapka. Jellemzője a hosszú élettartam! (A szilikont a klóros víz kevésbé károsítja mint a többi anyagot, így ez a legtartósabb.)
Csupán egy két darab van mindegyikből, de azok legalább marhára akciósak!!
Vízhatlan, erős szilikon sapka, időnként eszetlen mintákkal, csak gyerekeknek (esetleg kisfejű, lökött felnőtteknek). A szilikonos anyagot kevésbé károsítja a klóros víz, mint az egyszerű gumit (latexet), így jelentősen időtállóbb.
Minden mintából csupán egy - két darab van összesen, de az még az akciósnál is akciósabb....... sőt, ami ennél akciósabb az hazudik!!!!
Vízhatlan, erős szilikon sapka, gyerekeknek. A szilikonos anyagot kevésbé károsítja a klóros víz, mint az egyszerű gumit (latexet), így jelentősen időtállóbb.
Minden mintából csupán egy - két darab van összesen, de az még az akciósnál is akciósabb....... sőt, ami ennél akciósabb az hazudik!!!!
Vízhatlan, erős szilikon sapka, gyerekeknek, aranyos kis mintákkal. A szilikonos anyagot kevésbé károsítja a klóros víz, mint az egyszerű gumit (latexet), így jelentősen időtállóbb.
Minden mintából csupán egy - két darab van összesen, de az még az akciósnál is akciósabb....... sőt, ami ennél akciósabb az hazudik!!!!
A legegyszerűbb hajós kötélneműk, melyek természetesen UV álló polopropilén (PP) alapanyagból készülnek, remekül bírják a vizet (roppant meglepő módon), időjárás állók valamint ellenállók számos más hajókban előforduló anyagokkal szemben (benzin, gázolaj, sós víz, ilyesmi). A nyúlásuk nagyobb mint a poliészter köteleknek, ezért olyan célokra érdemes használni, ahol ez előnyt jelent (pl: kikötőkötél, horgonykötél, vontakötél, mentőkötél.....stb).
A kisebb átmérők (4 mm-ig igazából zsinórnak kéne nevezni) tökéletesen alkalmasak pl. kisebb fenderek kikötésére, ponyvák rögzítésére (akár téli tároláskor is), bandázs kötésekhez... hajós karkötők készítéséhez...stb...stb... A közepes átmérőjű kötelek már használhatók kajakok, kenuk, csónakok-, 10 mm felett pedig kisebb hajók kikötésére, vagy horgony köteleként (természetesen az előírások és a hajótest tömegének figyelembevétele mellett).
Hazai gyártású kötél, alapszíne többnyire fehér, folyamatosan készleten tartjuk.
Az egységár 1 méterre vonatkozik.
Sárga és vörösréz "ötvözetéből" hajlítgatott, forrasztott, tekert, préselt (reggeli után foggal préseljük) robusztus mentőöv kulcstartó, egy halom kulcskarikával, valamiért fa dobozban..... most így hirtelen erre nem tudnék ésszerű magyarázatot, de ajándékként nyilván jól mutat, az fix.... szép doboz...tényleg...szóval jó ez így...
Letisztult, egyszerű, könnyű, csilivili kis szépség! Mutatja merre van moha a fán... ennyi.... de ezt nagyon....
Föld a láthatáron!! ....virágföld...a sarkon...., nem az északin....
Apró réztávcső, kalóz mintával az ifjúság rongálása érdekében.... A kalózkodás nem tréfa dolog, ne csináljátok!
A fókusztávolság (ki gondolná?) a tubus hosszának változtatásával állítható, ezért a teleszkóp (meg azért, hogy beférjen a tokba).
Figyelem! Az élességállítás nem tekergetéssel történik (a darabokra szedés viszont igen!), hanem ki-be húzogatással! Dobjuk le a beidegződéseket, ha kérhetem!
Tekintve, hogy Johnny Depp sose magyarázza el, picit segítünk. Úgy tűnik viszonylag kevesen használnak ilyesmit, ezért néhány alapvetést közhírré teszünk a klasszikus monokuláris távcső használatához.
A teleszkóp minden tagja lencsét vagy lencséket tartalmaz, ezek együttállása csak teljesen kihúzott állapotban eredményez éles képet, ezért szokták a kalózkapitányok olyan határozott mozdulattal szétrántani. Az élességállítás tonképpen fókusztávolság állítás, csak a szemhez legközelebbi tag kifelé vagy befelé mozgatásával érhető el, hogy egy adott térszelet élessé váljon. Mivel a tubus minden tagja menetes perselyekkel illeszkedik egymáshoz, meglehetősen könnyen lehet örökre hazavágni, ha egymáshoz képest csavargatjuk ezeket.
Na most! Számos dologra nem igaz, hogy a méret a lényeg, itt azonban tényleg az a lényeg. Értelemszerűen minél nagyobb a lencsék közti távolság (nyilván értelmes határok között), annál messzebbre kerül a fókusztávolság. Ahogy rövidítjük a tubus hosszát, úgy közelít hozzánk az éles képszelet. Mivel ezek a cuccok főként ajándéktárgyak, ne várjunk csodát, de a 30-40 cm-es változatok már igen meglepő távolságokra lehet ellátni, természetesen nagyon pici képet kapunk, hiszen a frontlencse átmérője is viszonylag kicsi.
Azért többnyire pompás családi szórakozást eredményez, a kis krampuszok pedig egyenesen megolvadnak a látványtól (érthető okokból)!
Acélsodronyok feszítéséhez használatos eszköz, rozsdamentes acélból. Magyarul spanner! Ezt a változatot a hagyományos kötélszívvel hurkolt, vagy szemes terminállal ellátott árbocmerevítők (magyarul vantni), korlátok (magyarul reling) feszesen tartásához használják. Ez a nyitott típus jelentősen gyengébb a zárt, vagy esztergált spannerekhez képest, a teherbírásuk is kb. a fele, szóval csak ésszel!!!
A maradék rozsdamentes acélsodronyok azok a darabok, melyek a 250 méteres dobok végén maradnak az utolsó előtti eladott mennyiség után. Ezek kisebb nagyobb darabok, lehet tehát mérlegelni, hogy a keresett feladatra melyik használható (ezekből már nem vágunk, akkorák amekkorák, punktum).
A sodronyok anyaga kivétel nélkül: A4-es saválló acél, a sodrata (amennyiben nem jelezzük külön) 7 x 19 pászma, tehát ultralágy.
(Adatok a kép alatt!)
Lakattal zárható, elképesztően szép, fényes (a Holdról is látszik) rozsdamentes békazár -brekkk- kajütajtók, cockpit ládák, motorfedelek és a jóég tudja miknek a hova rögzítéséhez... (...most egész éjszaka ezen fogsz kattogni, hogy mi fenére lehetne használni egy ilyen szépséget....jusztse mondom meg...... de hangszer tokhoz már többen használták.....mármint q*va nagy hangszer böszöm nagy tokjához...) Ez a típus nem csak sík, hanem döntött vagy akár a síkra merőleges falra, ajtóra is rögzíthető a forgáspont kiváló helyzetének köszönhetően.
A lakatkengyel max. 6 mm-es lehet (többi méret a képeken), anyaga A4-es saválló acél.
Aquapac 368
Ez a teljesen új típusú vízhatlan telefontok a különösen nagyméretű telefonok befogadására és szárazon tartására szakosodott, sőt még akár a teló és a külső akksi is beleférhet (ezt nyilván ki kell próbálni). Ez a típus készül a legtöbb színben. 10 méterig vízhatlan, (IPX 8).
Polírozott, rozsdamentes kajützár, mely......hááát, kicsit olyan, mintha egy klasszik lakatpánt egy orgián nekiesett volna egy sima zárbetétnek..... Így született az öszvér.... akkor a lódarázs??? Na mindegy....
Szóval ez egy olyan lakatpánt amihez nem kell lakat illetve olyan zárbetét, ami lakatpántként is használható eltolható kajütajtókon és fedélzeti ládákon egyaránt.
Ezen az áron egyetlen darab rendelhető!!!
Nem nagyon forgalmazunk már ilyesmit, de ez valahogy megmaradt.
Nos ez itt egy Zebco Rhino RVX 28 és/vagy RVX 34-es elektromos csónakmotor deklije, vagy motorfedele. Egyetlen darab van belőle, soha vissza nem térő akciós áron!
Nagyméretű, robosztus biminikhez, főként, ha a csövek is rozsdamentesek, célszerű masszív alkatrészeket alkalmazni. Íme! Rendkívül erős, rozsdamentes bimini tető alkatrészek hihetetlenül fotogén megjelenéssel. Imádta őket a kamera! Gyönyörűek, fényesek, erősek.... nem létezik jobb náluk! Ezek 22, helyenként 25mm-es csövekhez használható biminicsuklók, de más méret és számos (időnként furmányos) típus is rendelhető elérhetőségeinken.
Ez egy különleges típus. Két csővég rögzíthető egyetlen csuklóba. Ez kifutó termék, már csak egy pár (tehát 2 db ilyen csukló) rendelhető. 25 milis csövekhez használható.
Rozsdamentes vízleeresztő csavar. Jól néz ki azt meg kell hagyni, ráadásul a konstrukció is nagyszerű. A dugó belső/alsó pereme is menetes, így ki is lehet venni de elhagyni is nehezebb (azért el lehet, mert jó nehéz, szóval ha víz fölött tekered ki, akkor egyrészt elsüllyedsz, másrészt még a dugót is beejted, szóval tutira kiröhög a kikötő). Csavarral rögzíthető, de mint minden ilyen esetben, itt is használni kell tömítő ragasztót: a Sika 291-et vagy Kerakollt javasoljuk (mindkettő baromi szuper cucc).
Klasszik szellőzőrács, saválló acélból, kajüt ajtóra, motortér fedélre, belső ajtókra.... tood, ami nem szellőzik, az penészedik.
A Halkey-Roberts szelepek szétszedhetők és megtisztíthatók, illetve ki vagy be szerelhetők, de ehhez speckó szerszámra van szükség. Sötétben minden szelepkulcs egyforma, de a fogak osztása a valóságban egészen eltérő, így ez a kulcs, ehhez a szelephez használható. Punktum!
Nagyméretű, professzionális szelep gumicsónakokhoz, vagy bármilyen felfújható cucchoz. Házzal rendelkező komplett szelep, így más gyártmányú, tönkrement szelepek helyére is bebarkácsolható. Azt nem mondom, hogy egyszerűen.........., de maradjunk abban, hogy nem lehetetlen. Elképesztően ritkán lehet ilyesmihez hozzájutni, ezennel mi lehetővé tesszük! A szelepkulcs nem tartozéka szelepnek, de nem nagyon lehet mihez kezdeni nélküle, így orvosilag erősen javallott mellé rendelni...
Az anyagkivágás/lyukasztás mérete: 35-36 mm.
"A 8-14 éves fiataloknak szóló kiadvány valóban hajónapló, amibe az első tengeri útjaik adatait és emlékeit jegyezhetik be, emellett minden oldalpáron valamilyen alapvető hajós tudásról esik szó: röviden, meseszerűen. Navigáció, időjárás stb. A páros lapokon Bob kapitány tanácsai és intelmei egészítik ki a hasznos tudnivalókat. A lap alján a napi utat lehet felvázolni, vagy bármi más hasznos megfigyelést... A füzet végén még lehet rajzolni, van egy szókereső és egy hosszú lista mindenféle kérdéssel, amivel a gyerekek a kapitány idegeire mehetnek! A borító kemény karton, de a lapok is vastag papírból vannak, amibe bátran rajzolhatnak a gyerekek, kiszínezhetik a rajzokat, sőt még vízfestékkel is dolgozhatnak. A füzet 76 oldalas." (Horváth Csaba)
Ismét egy nagyszerű kiadvány a jövő felelős vitorlázói számára, hiszen a hajónapló precíz vezetése fegyelmet és rendszerességet igényel!
Szerteszét csapágyazott csinos kis kötélcsiga, rozsdamentes erősítéssel, oldható, forgó seklivel, Delrin golyóbisokkal.
Utolsó darab!
A maradék lánc nem valami ócska rozsdaverte kutyalánc, hanem azok a darabok, melyek a 30 vagy 50 méteres vödrök alján maradnak (a láncot valamiért olyan műanyag vödörben kapjuk, amilyen a nagy tejfölös doboz...), az utolsó előtti eladott mennyiség után. Ezek kisebb nagyobb darabok, lehet mérlegelni, hogy a keresett feladatra melyik használható (ezekből már nem vágunk, akkora amekkora).
A láncok anyaga kivétel nélkül: A4-es saválló acél. (Adatok a kép alatt!)
A fedélzeti és vagy kajüt kötélrend-fenntartó készülék. Egy kézzel oldható kötéltartó klipsz, 60 mm befogadó képességgel, műhanyagból.
Roppant könnyű, mégis jó nagy, vékonyfalú acélbögre teázáshoz....mármint rumos! teázáshoz, baromi hosszú kávéhoz...és hasonló szokásos löttyökhöz.
Hááát.ez.... Qvantumhipermegacuki. A letisztult picurka sisak önmagában is roppant aranyos, de benne ez mikróiránytű... bekészülsz tőle. Tökre hasonlít az egyik Minyonra...asszem Kevinre...
Az inverter olyan elektromos cucc, mely segítségével kisebb teljesítményű 220 V-os eszközöket használhatunk 12 V-os rendszerekről. Folyamatos használatban összesen 240 W teljesítményű holmikat csatlakoztathatunk ehhez az ördögi szerkezethez, tehát olyasmit mint ventilátor, laptop, telefontöltő és hasonlók. Érdemes tudni, hogy még egy nyeszlett kis kapszulás kávéfőző is simán lehet ennek a teljesítménynek a tízszerese, így komoly csalódást okozhat egy ilyen próbálkozás (az inverter ilyenkor ugyanis nem is indul el). Szóval érdemes tájékozódni a használni kívánt elektromos cuccok teljesítmény adatairól, mielőtt vérmes reményekkel nekirontunk az inverter vásárlásnak. Amúgy ez a kis cuki USB csatlakozóval és hagyományos villás aljzattal is rendelkezik és egy apró belső ventilátor óvja a túlhevüléstől. Túlterheléskor lekapcsol.
Gyári leírás
Klasszikus szellőzőrács kajütajtók, motorterek, nedves vagy nagyon zárt helyiségek szellőzéséhez. Teljesen rozsdamentes műanyagból készült.
Tekintve, hogy a magasságuk azonos, a méretválasztónál a szélesség választható.
Elképesztően fényes, krómozott réz kikötőbika, minden részletében csodásan lekerekítve, hosszában enyhén oválra lapítva. Max 12-es, de inkább 10 mm-es kikötő kötélhez csónakokhoz, motoros kishajókhoz. Ebben az egy méretben forgalmazzuk.
Önműködő patronos mentőmellény kioldó, az UML-5 típusú kioldó szerkezethez.
Ezt a menetes terminált szinte kizárólag korlátkötelek rögzítésére használják, nem csak hajók reling köteleinél, hanem szárazföldi lépcsőkorlátok dísz sodronyainál is. Ez a típus alkalmas önmagában is kisebb távok feszítésére, de igazából spannerbe csavarva használható igazán. Préseléssel (tehát nem oldható kötéssel), kell a sodrony végére rögzíteni megfelelő műhelyekben (mi csak a terméket forgalmazzuk, műhelyünk és présünk nincs). Anyaga A4 saválló acél.
Együtt olcsóbb!
A vázlatos átnézeti térkép segítséget nyújt egy könnyed vagy egy nagyobb lélegzetvételű balatoni vitorlázás úti céljának/céljainak kiválasztásához. Tömör összefoglalást kapunk a kikötőkről és azok közelében található látványosságokról, vonzó úti célról, múzeumokról, kilátókról satöbbikről.... A Balaton mindannyiunk szíve csücske, Horváth Csabának viszont annyira, hogy tüzetes útmutatása segít olyan helyeket is megismerni, amit vagy sosem láttunk eddig vagy már régen szerettük volna meglátogatni. Az elindulást segíti az úti cél irányszöge és távolsága a kiindulási ponttól.
Érdekes újdonság nagyszerű segítség vagy pompás ajándék minden balatoni vitorlázó számára. A térkép 4 x A4-es méretű, négyfelé hajtogatva külön nyugati és keleti medencére bontva.
A könyv megjelenése óta eddig megjelent javítások a Balatoni kikötők – javítások oldalon találhatók.
Nem elég, hogy belül rozsdamentes 7x7 pászmás acélsodrony lapul, még kívül is egy PVC bevonat védi. Így tehát ami ennél rozsdamentesebb, az hazudik!
Kifejezetten hajókorlátok (reling) felszerelése (miattunk persze az égvilágon bármi másra is használhatod, de alapból ez a feladata), mert azt ugye gyakran tapizzák a népek és nem baj, ha a kiszőrösödött vagy csak simán csupasz sodrony nem gányolja szét a billentyűzeten pihepuhított városi kezedet. A Nap ereje azért pár év alatt ezt is hazavágja, így mikor már fáj ránézni, érdemes cserélni. Ez gyakran gorombán macerás feladvány (nem térek ki a végeláthatatlan részletekre), de többnyire azért van megoldás!
Ez a leggyakoribb méret, de léteznek ettől eltérő méretűek is.
Méterben árusítjuk, az ár tehát egy méterre vonatkozik!
Masszív műanyag bevonatú réz lakat, vízhatlanítva, víz közeli vagy bármilyen kültéri használatra. A kengyel átmérője 8 mm, tartozéka 3 db kulcs.
Az általunk forgalmazott benzincsőre (bármilyen meglepő) pontosan illeszkedő, 16 mm-es, menetes, rozsdamentes csőbilincs. Normál esetben 4 db van egy rendszeren: kettő a benzin pumpán, egy a motor felőli, egy a tank csatlakozón. Benzin szűrő beiktatásakor nyalván +2 db.
A motormosó (közismertebb nevén fejhallgató.......laposfejeknek....pengearcoknak) csomagolása jobbára tartalmaz egy, a kerti öntözőkkel kompatibilis csatlakozó adaptert. Van azonban néhány típus, melyhez érthetetlen okból nem csomagol a gyártó ilyet. Persze el is lehet hagyni, meg el is törhet, vagy a kutya rágja szét... na mindegy. A lényeg, hogy nálunk külön is rendelhető ilyen külső menetes csatlakozó adapter.
Egész pontosan így hívják: Navigációs csillagok és konstellációk csillagtérképe
Csaba elmondja mi is ez tonképpen: "A kétoldalas csillagtérkép belső oldalán a két félteke égboltozatán szemlélteti azokat a csillagokat, amelyeket a navigációban használunk. A csillag fényességét az alakja és színe érzékelteti, így könnyedén megtalálhatók a legfényesebb csillagok. A térkép csak azokat a csillagképeket tünteti fel, amelyekhez navigációs csillag tartozik (köszi, hogy a többi 2,5 milliárdot nem). A külső oldalon az égi egyenlítő mentén található csillagképek és csillagok láthatók. Egy táblázat a csillagok adatait (csillagászati óraszög – SHA, és deklinációja – DEC) is felsorolja."
Egy kafa dobozban küldjük, tekerve, nem hajtogatva, így simán fel lehet ragasztani a plafonra, száraz gyakorláshoz!
Amúgy a Jachtnavigátor II melléklete (nem tartozéka, különálló termék).
Kötelek tárolására, ponyvák, biminik lekötésére, viharkabát felakasztására és a fedélzeten, kajütben ki tudja még, mifenére használható rozsdamentes kampó.
A 2021-es versenyszabály módosítás értelmében, jelenleg ez a V-mint verseny lobogó különbözteti meg a vitorlás versenyben résztvevőket a simán arra kóválygó túrahajóktól.
Amennyiben a kormány 25 és 32 mm közötti cső vagy hengeres rúd, úgy a sík talpú kormányhosszabbító rögzítése kissé macerás lenne...., de nem az. Adva van ez az alátét, melynek egyik oldala sík, másik oldala íves, így megoldható a lehetetlen.
A dolog érdekessége, hogy a Ronstan mindkét kormányhosszabbító verete azonos furattávolságú, ezért mindkét típushoz használható az íves alátét (ami pedig még megdöbbentőbb, hogy a Barton csuklóhoz is illeszkedik). Ez a profizmus!
A JN kiskönyvtár sorozat kis kötetei a Jachtnavigátor hajózási enciklopédia egy-egy témájával foglalkoznak. Vannak olyan témák, amelyek más-más aspektusból többször is előkerülnek a Jachtnavigátor egyes köteteiben. Ezeket a témákat foglalják össze ezek a kis könyvek. Akit csak egyik, vagy másik témakör érdekel, ezekben a könyvekben egyben végig olvashatja. A JN kiskönyvtár sorozat szövege a Jachtnavigátor hajózási enciklopédia fejezeteire épül, de néhol kissé eltérhet attól: van, ahol bővebb és néhol több ábrát tartalmaz, de vannak részek, ahol nem mélyül el annyira, mint a nagy enciklopédia.
A JN kiskönyvtár sorozatot annak ajánlom, akit csak az adott téma érdekel, de nem veszi meg a teljes Jachtnavigátor hajózási enciklopédia sorozatot. (Horváth Csaba)
RADARHAJÓZÁS: A radar használata a tengeri navigációban és az összeütközés-elhárításban
A RADAR kifejezés jelentése: rádiófelderítés és távolságmérés, azaz céltárgyak rádióhullámok segítségével végzett felismerése, irányuknak és távolságuknak meghatározása.........