Hajós kötelek, sodronyok
A kötél maradék nem valami ócska lehasznált régi gatyamadzag, hanem azok a kötéldarabok, melyek a 100, 200, vagy 250 méteres kötéldobok végén maradnak, az utolsó előtti eladott mennyiség után. Ezek gyakran egyszeri és megismételhetetlen, máskor teljesen hétköznapi kötelek utolsó darabjai. Amint az köztudott, egy hajón fölösleges kötél nincs, így sokan szerettek ezekben kotorászni az üzletben, ezért nem is volt eddig ilyen termék a weben. Most, hogy már nincs üzlet, ezek is felkerülnek honlapunkra, tehát a továbbiakban itt lehet köztük kotorászni! Kellemes matatást kívánunk!
Ez a darab (hossz a kép alatt):
A Regatta kötelek Barcelonából érkeznek, amiért külön is szeretjük, de nem ezért tartjuk készleten.
A Regatta Darwin nagyon szép kötél, pompás tulajdonságok kíséretében. Kis nyúlású (max 5%), nagy szakítószilárdságú, 32 pászmás, dupla fonatolású, remekül fuxolható vitorlafelhúzó kötél (természetesen számos egyéb célra is használható, de tudni kell, hogy fallkötélként is megállja a helyét). Kedvező ár, csodás megjelenés, kellemes tapintás.
A Regatta kötelek Barcelonából érkeznek, amiért külön is szeretjük, de nem ezért tartjuk készleten.
A Regatta Darwin nagyon szép kötél, pompás tulajdonságok kíséretében. Kis nyúlású (max 5%), nagy szakítószilárdságú, 32 pászmás, dupla fonatolású, remekül fuxolható vitorlafelhúzó kötél (természetesen számos egyéb célra is használható, de tudni kell, hogy fallkötélként is megállja a helyét). Kedvező ár, csodás megjelenés, kellemes tapintás. Ez a színösszetétel különösen szép és elegáns, amellett, hogy hajósabb színű már nem is lehetne!
Dyneema magos (SK78 és Haytex HT) kis nyúlású kötél, nagyon nagy szilárdságú, UV stabil és extra kopásálló poliészter bevonattal. Kisebb versenyhajókon gyakorlatilag bármilyen feladatra bevethető. Fura érdes felülete miatt shotként vagy felhúzóként egyaránt alkalmazható. Különleges mintázatú, 16 pászmás, roppant kellemes megjelenésű, alacsony vízfelvételű, nagyon kedvező árú dyneema kötél. Méterben árusítjuk, így az ára egy méterre vonatkozik.
Regatta UV álló, 16 pászmás, 100% nyúlású, poliészter bevonatú gumikötél. Tengeri kajakokhoz, vitorlás hajókhoz, sátrakhoz valamint elképzelni sem tudom milyen ezer másik célra használható, kiváló minőségű gumikötél. (Komolyan. A gumikötél vásárlók mindig nagyon titokzatosak.....)
Örömmel tapasztalom mostanság, hogy a csupasz (PES bevonat nélküli), monofil szövésű Dyneema kötelek fuxolása szép lassan beköltözik a túrahajósok világába is, már nem csak az elszánt versenyzők kattanásának számít (szerintem eddig sem számított annak, de valahogy nem nagyon akarta befogadni az amatőr vitorlázók világa ezt a csodás megoldást). Ehhez a manőverhez azonban szükség van célszerszámra, és most mutatunk is egyet..... ami rögtön kettő, mert két méretben tartjuk.
Végre ez már nem egy versenyló ára, így most már tényleg mindenki kipróbálhatja, milyen mikor egy kötél végén nincsen csomó, mégis van hurok.
Ez a villás terminál kifejezetten hajókorlátok (reling kötelek) szerelvénye (ennek ellenére nyilván nem tiltja egyetlen vallás sem, hogy egyéb sodronyok végére is kerüljenek). A relingsodrony (avagy korlátkötél) induló vagy záró szemeként jobbára ilyen terminált használnak, szinte minden vitorláshajón a korlátszem (ezt a korlát csőre hegesztik) és a relingdrót összekötésére. A lecsupaszított sodrony végére préselik mechanikus vagy még gyakrabban hidraulikus préssel megfelelő műhelyekben (mi csak a terméket forgalmazzuk, műhelyünk és présünk nincs). A korlátkötelek cseréje időnként elkerülhetetlenül szembe jön, hisz a nap ereje idővel mindent felfal egy hajón, így a műanyag bevonatot is. Anyaga A4 saválló acél.
Ezt a menetes terminált szinte kizárólag korlátkötelek rögzítésére használják, nem csak hajók reling köteleinél, hanem szárazföldi lépcsőkorlátok dísz sodronyainál is. Ez a típus alkalmas önmagában is kisebb távok feszítésére, de igazából spannerbe csavarva használható igazán. Préseléssel (tehát nem oldható kötéssel), kell a sodrony végére rögzíteni megfelelő műhelyekben (mi csak a terméket forgalmazzuk, műhelyünk és présünk nincs). Anyaga A4 saválló acél.
Nem elég, hogy belül rozsdamentes 7x7 pászmás acélsodrony lapul, még kívül is egy PVC bevonat védi. Így tehát ami ennél rozsdamentesebb, az hazudik!
Kifejezetten hajókorlátok (reling) felszerelése (miattunk persze az égvilágon bármi másra is használhatod, de alapból ez a feladata), mert azt ugye gyakran tapizzák a népek és nem baj, ha a kiszőrösödött vagy csak simán csupasz sodrony nem gányolja szét a billentyűzeten pihepuhított városi kezedet. A Nap ereje azért pár év alatt ezt is hazavágja, így mikor már fáj ránézni, érdemes cserélni. Ez gyakran gorombán macerás feladvány (nem térek ki a végeláthatatlan részletekre), de többnyire azért van megoldás!
Ez a leggyakoribb méret, de léteznek ettől eltérő méretűek is.
Méterben árusítjuk, az ár tehát egy méterre vonatkozik!
Dyneema magos (SK78 és HT poliészter) döbbenetesen kis nyúlású, gyönyörű kötél, nagyon nagy szilárdságú, UV stabil és extra kopásálló, 16 pászmás poliészter bevonattal. Kisebb versenyhajókon, tekintve, hogy egyetlen negatív tulajdonsága sincs, egyszerűen bármilyen feladatra bevethető.
Méterben árusítjuk, így az ára egy méterre vonatkozik.
Rozsdamentes 7x19 szálas acélsodrony. Bowdennek is szokták emlegetni, de az nem fedi a valóságot, mert a bowden merev (1x19 szálas) és tolásra is használható, míg a sodrony vagy rozsdamentes drótkötél többnyire csak húzásnak van kitéve, rendkívül hajlékony de a szakítószilárdsága kisebb mint a bowdennek. Ezen kívül a felhasználás során is akadnak különbségek, úm: sodronyokat használnak utánfutó csörlőkhöz, futókötélzethez (árbocok belsejében), motorcsónakoknál és kajakoknál kormányhoz. Bowdennel pedig árbocot feszítenek, időnként 'korlátoznak' (reling) vagy irányváltókhoz használják (bár ez utóbbi, normál esetben egyszálas).
A legegyszerűbb hajós kötélneműk, melyek természetesen UV álló polopropilén (PP) alapanyagból készülnek, remekül bírják a vizet (roppant meglepő módon), időjárás állók valamint ellenállók számos más hajókban előforduló anyagokkal szemben (benzin, gázolaj, sós víz, ilyesmi). A nyúlásuk nagyobb mint a poliészter köteleknek, ezért olyan célokra érdemes használni, ahol ez előnyt jelent (pl: kikötőkötél, horgonykötél, vontakötél, mentőkötél.....stb).
A kisebb átmérők (4 mm-ig igazából zsinórnak kéne nevezni) tökéletesen alkalmasak pl. kisebb fenderek kikötésére, ponyvák rögzítésére (akár téli tároláskor is), bandázs kötésekhez... hajós karkötők készítéséhez...stb...stb... A közepes átmérőjű kötelek már használhatók kajakok, kenuk, csónakok-, 10 mm felett pedig kisebb hajók kikötésére, vagy horgony köteleként (természetesen az előírások és a hajótest tömegének figyelembevétele mellett).
Hazai gyártású kötél, alapszíne többnyire fehér, folyamatosan készleten tartjuk.
Az egységár 1 méterre vonatkozik.
Magyar hajókötelek, kedvező áron. Körszövött, poliészter kötelek, UV álló köpennyel. Pamutos bevonatuk és remek fogásuk miatt, kézben tartott köteleknél alkalmazzák (pl:shot). Alapszíne többnyire fehér, a beszövés (színes sávok) változók! Csomózáskor észnél lenni, mert a vizes pamutos csomók, leginkább baltával oldhatók! (A feltüntetett szakítóerő adatok nem 'hivatalos' mérési eredmények, csak valaki kíváncsi volt, a kötelek pedig ennyit bírtak és kész.) Ezeken kívül, készletünkben további kötél típusok is jelen vannak! Az egységár 1 méterre vonatkozik.
A minta folyton változik, nem fényképezzük hetente.
Gyakorlott sólyomszemek azonnal kiszúrják a szövésből, hogy ez nem egyszerű kötél, mások fallkötélnek szeretnék használni..... na arra tök nem jó! Szóval ez nagyon vékony gumi-szálakból szőtt, rugalmas kötél, bármilyen felhasználási területre, ahol a kötélnek nagyon kell nyúlnia. Gyártmánytól függően akár kétharmadával is képes megnyúlni. Bunjee kötélnek nem használható! A színek össze-vissza változhatnak (többnyire mindegyik fekete....), valamilyen szinte mindig van készleten. Az egységár 1 méterre vonatkozik.
Gyönyörű szerszám, kötélbuherok számára. A fuxoló tű készlet... na jó elmondom... ...aki esetleg nem tudja... ha van ilyen egyáltalán.... nem hinném.... Szóval: ilyennel lehet (képen fém cuccok), olyat csinálni (bal felső sarok, kötélhurok). (A kötelek nem minden típusa alkalmas a feladatra, kérdezze orvosát(?), gyóccerészét(?), kötélgyártóját!) Csak igazi mega-májerek számára! Többnyire készleten tartjuk (...mint gyakorló kötélbuherok...). Szóval fuxolásnak (vagy splising-olásnak....erre tökre nincs magyar kifejezés) nevezzük, amikor pl. a kötélvégre csomómentes visszafordítást, népszerűbb nevén hurkot kell kialakítani. A metódus lényege, hogy a fuxtű segítségével (számos fondorlatos lépésben, melyek közül néhányat tartalmaz a készlet) a kötél végét visszafordítjuk saját magába. Ez a megoldás amellett, hogy döbbenetesen szép eredményt produkál, a kötél teherbírását is minimális mértékben csökkenti, ellentétben a csombékok sokaságával. A mutatvány az első néhány (sok) alkalommal erősen időigényes, de a végeredmény olyan sikerélmény, melyben csak ritkán részesül hétköznapi földi halandó. Így hát az a javaslatunk, hogy tessék szépen fuxolni! A fuxoló készlet annyira pro szerszám, hogy nem igazán lehet kiváltani mással, ennek köszönhetően azonban életre szóló holmi. Részben vagy egészben, szigorúan TILOS kölcsönadni !!!!