Előírt alapfelszerelések
A maradék rozsdamentes acélsodronyok azok a darabok, melyek a 250 méteres dobok végén maradnak az utolsó előtti eladott mennyiség után. Ezek kisebb nagyobb darabok, lehet tehát mérlegelni, hogy a keresett feladatra melyik használható (ezekből már nem vágunk, akkorák amekkorák, punktum).
A sodronyok anyaga kivétel nélkül: A4-es saválló acél, a sodrata (amennyiben nem jelezzük külön) 7 x 19 pászma, tehát ultralágy.
(Adatok a kép alatt!)
A maradék lánc nem valami ócska rozsdaverte kutyalánc, hanem azok a darabok, melyek a 30 vagy 50 méteres vödrök alján maradnak (a láncot valamiért olyan műanyag vödörben kapjuk, amilyen a nagy tejfölös doboz...), az utolsó előtti eladott mennyiség után. Ezek kisebb nagyobb darabok, lehet mérlegelni, hogy a keresett feladatra melyik használható (ezekből már nem vágunk, akkora amekkora).
A láncok anyaga kivétel nélkül: A4-es saválló acél. (Adatok a kép alatt!)
Regatta UV álló, 16 pászmás, 100% nyúlású, poliészter bevonatú gumikötél. Tengeri kajakokhoz, vitorlás hajókhoz, sátrakhoz valamint elképzelni sem tudom milyen ezer másik célra használható, kiváló minőségű gumikötél. (Komolyan. A gumikötél vásárlók mindig nagyon titokzatosak.....)
Nem hiányozhat a kötelező eszköztárból, persze csak azoknál a vitorlás hajóknál, melyeken előírják a használatát. Akkor kell felráncigálni, ha vitorlával motorozunk.
PVC vízmerő, vagy szapoly (országrésztől függően: szapuly, szipoly, szapoj, szapulj!.... tökmindegy). Maradjunk annál az egyszerű és rövid elnevezésnél, hogy 'fenékvíz eltávolítására szolgáló eszköz'... ugye milyen szépen hangzik?! Lapos fenekű csónakok esetében, lényegesen könnyebb használni, mint a mittomén milyen öblítő-, meg mosó francok flakonját, mert az ÍVES, bakter....ááá...hiába brekegek én erről... állítólag egy rekesz sör után, tényleg tök mindegy... A lényeg, hogy köt.felszer. és erre van kitalálva, olcsó, nem ráz, mi kell még a boldogsághoz?! Hogyhogy mi? Hát szivacs! Időnként szivaccsal akcióban!!!
UV álló, tartós szintetikus anyagból, kötős vagy tépőzáras kivitelben. (A jelzett méreteken kívül még számtalan méretben rendelhető, akár épületekre is.) Bármely ország lobogója megrendelhető, különleges zászlók esetén, a szállítási határidő max. két hét!
Vízszintes felületre (pl. fedélzet) szerelhető, kivehető, rozsdamentes zászlórúd, tartozék csavarokkal. A talp két csavarral rögzíthető.
Vízszintes korlátcsőre szerelhető, fix, rozsdamentes zászlórúd. Hossza: 40 cm.
Elképesztően komplikált, döbbenetesen bonyolult mechanikus eszköz, zászló- és lobogórudak rögzítésére. Ránézésre 60 fokban áll, de ez erősen fűgg attól, hogy ugye mihez képest, meg attól, hogy mennyi volt a maligán fok....., ha az a fok sok volt, akkor úgy is tökmindegy, hogy mi hány fok... Szóval négy csavarral rögzíthető (plusz egy a zászlórudhoz, különben a lobogó ellobog!) a fedélzetre, a veret helyigénye: 71x42mm, a rúd átmérője max. 22,5mm lehet. (Előfordul, hogy az ellenség megtévesztésére kerek talpú verzió is kapható, ennek helyigénye 55mm.) Agyonpolírozott csinos holmi, rozsdamentes acélból (és abból a célból, hogy szépen lobogjon a róla elnevezett...)!
Gyakorlott sólyomszemek azonnal kiszúrják a szövésből, hogy ez nem egyszerű kötél, mások fallkötélnek szeretnék használni..... na arra tök nem jó! Szóval ez nagyon vékony gumi-szálakból szőtt, rugalmas kötél, bármilyen felhasználási területre, ahol a kötélnek nagyon kell nyúlnia. Gyártmánytól függően akár kétharmadával is képes megnyúlni. Bunjee kötélnek nem használható! A színek össze-vissza változhatnak (többnyire mindegyik fekete....), valamilyen szinte mindig van készleten. Az egységár 1 méterre vonatkozik.
I.' típusú mentődoboz sebkötözéshez. A közhiedelemmel ellentétben, ez nem azonos az autós ('B') eü. ládával (az I.-es számú doboz tartalma jelentősen több, az ára azonban szinte teljesen azonos, ezért forgalmazzuk ezt a típust), csak külsőre hasonlók (mivel a B-vel azonos dobozban kapjuk). Talán nem kell mondanom, hogy nem csak a szigorú vízirendőrök miatt érdemes a hajóban tartani!
Lejárati időre figyelni, mert a büntetés lényegesen nagyobb kiadás, mint a mentőláda.
Az MSZ 13553 szabvány visszavonásra került, már nem elvárás a mentődobozoknál.
Az előírás szerint a hajókon 'független áramforrásról üzemelő' lámpát kell tartani. Az elemlámpa egyszerűbben hangzik (vagy túl egyszerűen) mégis ugyanazt jelenti. Most éppen nagy fényerejű LED-es (35 lumen), tartozék elemekkel (2 db AA - 6 órás üzemidőre alkalmas).
Csáklyafej, a barkácsolást kedvelők számára, olcsó egyszerű megoldás a csáklya ugyanis kötelező felszerelés, de a hosszára vonatkoztatva nincs kitétel a HSZ-ben. Mondhatnók: tök mindegy milyen hosszú nyél kerül reá. A nyél készíthető fából, alucsőből.....vagy bármi másból....
Pompás pumpás kézi légkürt. Ez tényleg marhajó-hajóduda. Van valami fizikai törvény a nyomás változásáról, leszűkített keresztmetszet esetén, de ezt most asszem nem kell tudni (legalábbis ma nem lesz röpdolgozat). A lényeg, hogy ez az ötlet halálos! Úgy működik, mint egy bringa- vagy csónakpumpa, a nyomás ereje és sebessége határozza meg a hang erősségét a nyávogástól a megsüketülésig. Remek ötlet! Az 1. ábrán a légkürt nyugalmi állapotban, a 2. ábrán harcra készen, felajzva látható az eszköz, mely előírt felszerelésként is elfogadott hangjelző eszköz.