Egyéb aprólék
A motormosó (közismertebb nevén fejhallgató.......laposfejeknek....pengearcoknak) csomagolása jobbára tartalmaz egy, a kerti öntözőkkel kompatibilis csatlakozó adaptert. Van azonban néhány típus, melyhez érthetetlen okból nem csomagol a gyártó ilyet. Persze el is lehet hagyni, meg el is törhet, vagy a kutya rágja szét... na mindegy. A lényeg, hogy nálunk külön is rendelhető ilyen külső menetes csatlakozó adapter.
Kisebb és közepes méretű (max 28'-ig javasolja a gyártó) sport vagy túravitorlásokra használható, hihetetlenül könnyű mégis rendkívül szilárd top széljelző, carbon és dúralu házasságából született, működő vulkán belsejében, jegesmedvék kovácsolják.... na jó, kicsit elragadott a képzelet.... de a vulkán előtt minden igaz......
Ami lényeges: atom masszív, pille könnyű széljelző, bármilyen jelzett méretű hajó árboc csúcsára. Kettő+egy csavarral rögzíthető a top veretre (tekintve, hogy a világon mindenki utál árbocot mászni, célszerű minden ilyen messzeségben tartózkodó csavart, anyát menetrögzítővel vagy sikával biztosítani, mert ami menet, az kilazul) ezért érdemes idény előtt, vagy kényszerű árbocdöntéskor rágódni rajta.
Nem utolsó sorban nagyon szép holmi!
Szintén csinos kis bigyó, szintén csillog meg villog és megtartja a kapitány kabátját. Két pici csavarral rögzíthető.
...ha rövid a gázkarod, toldd meg egy hosszúlépéssel...meg valami töménnyel.... ez a mondás lehet, hogy nem pont így van...na mindegy... A lényeg, hogy magányos lovagok/halászok/horgászok szárnysegédje lehet ez a gázkar toldó egység (szinte már robot). A középső padról/ülésről is irányíthatjuk a vízenjáró eszközt (pl.csónakra gondoltam), ami egyenletesebb haladást, kisebb fogyasztást, jobb egyensúlyt eredményez, ráadásul ez esetben az 'utat' is lehet látni a csónak előtt (hiszen középen ülünk). A rögzítőbilincsek mindkét oldala használható, így szinte mindegy, hogy a motor gázkarja milyen átmérőjű, tehát használható benzines és elektromos külmotorokhoz egyaránt. Nagy és ronda, de nagyon hasznos!
Öntapadós, vitorlára ragasztható széljelzőszál. Egy csomag, piros és zöld, vagy csak fekete széljelző szalagokat tartalmaz, változó mennyiségben és formában. Pontos, kiváló segítség a vitorlán keletkező áramlások megfigyeléséhez! Klasszikus pamutfonalas (fock, genua) és Ronstan, spi szalagos (grosz).
Bármely ország zászlaja rendelhető rövid határidővel, de az itt láthatók többnyire készleten is vannak. Szinte minden zászló, minden méretben rendelhető, de előre egyeztetni kell az árat és szállítási határidőt, mert egyedileg készülnek!
Aprócska réz, golyós patentzár, kajüt ajtókhoz, doboz fedelekhez, szekrényajtókhoz, motorfedélhez....tökmindegy, hogy mihez. A rugó ereje állítható. Méretek a kép alatt.
Klasszikus megjelenésű, sárgaréz beltéri kapcsoló, szinte bármilyen 12V-os feladatra. A húzó-nyomó kapcsoló egyik lényeges tulajdonsága, hogy véletlenül nem lehet működtetni, mivel kifelé kell húzni, hogy kapcsoljon. Sirály!
Deckfedélnek is hívják, ami szintén fedi a valóságot, de hívják deklinek, meg szerelő ablaknak meg szerelő fedélnek, meg légszekrény fedélnek, meg a frász tudja még, minek, de a lényeg ez: szerelési pontok közelébe helyezve, hozzáférhetővé válik a mögöttes tartalom (úm: csavarok, csatlakozók, kábelek, pakoló rekeszek...stb).
Ebben a témakörben nem igazán tetten érhető a szabványosítás, ennek ellenére ezek a méretek meglehetősen gyakoriak akár régebbi vízi járművek esetén is. Beragasztása esetén (ami erősen javallott) Sikaflex ragasztó-tömítőt javaslunk, mert a háztartási szilikon cuccok rövid ideig bírják a napot és a vizet együtt.
Kis kakas...ami zár. Apró kakas zár, egymáshoz képest merőleges (...tood, az a derékszög,...90 fok...) ajtók, fiókok, csúszó szekrényajtók, miegymások összekapcsolásához. Nagyon szép kivitelű aprójószág. Kukurikúúúúú
Erős műanyag szerelvény, melyet leginkább a fenékvíz szivattyú csövének másik végén célszerű elhelyezni, sőt rögzíteni (lehetőleg úgy, hogy a víz a hajón kívülre folyjon). Méretek: a furat, a menetes-, míg a cső, a vízcső (magyarul slag vagy slájg) átmérőjére vonatkozik.
Jollék és kisebb vitorlások cockpit (munkatér) vízét üríti 'automatikusan' a lenzventil. Saválló acélból készül, nagyon hosszú időre tervezve. Ez a típus belső kivágású, tehát a cockpit felől szerelendő. Egyetlen utolsó darab.