Csónak-, ladikszerelvények
Klasszikus, masszív alumínium alátét a motorfelfogatás (satucsavarok) és a fartükör közé. Megóvja a hajótestet a motor rögzítésekor okozott sérülésektől. Csavarokkal rögzíthető, de érdemes Sika 291-et is alányomni, ha máshova nem, a furatokhoz biztosan.
Egyetlen utolsó darab!
Rozsdamentes vízleeresztő csavar. Jól néz ki azt meg kell hagyni, ráadásul a konstrukció is nagyszerű. A dugó belső/alsó pereme is menetes, így ki is lehet venni de elhagyni is nehezebb (azért el lehet, mert jó nehéz, szóval ha víz fölött tekered ki, akkor egyrészt elsüllyedsz, másrészt még a dugót is beejted, szóval tutira kiröhög a kikötő). Csavarral rögzíthető, de mint minden ilyen esetben, itt is használni kell tömítő ragasztót: a Sika 291-et vagy Kerakollt javasoljuk (mindkettő baromi szuper cucc).
A fedélzeti és vagy kajüt kötélrend-fenntartó készülék. Egy kézzel oldható kötéltartó klipsz, 60 mm befogadó képességgel, műhanyagból.
Elképesztően fényes, krómozott réz kikötőbika, minden részletében csodásan lekerekítve, hosszában enyhén oválra lapítva. Max 12-es, de inkább 10 mm-es kikötő kötélhez csónakokhoz, motoros kishajókhoz. Ebben az egy méretben forgalmazzuk.
A vízleeresztő vagy vízkifolyó a hajótestek, vízibiciklik, csónakok legalsó, leghátsó pontján található kloáka nyílás, melyen keresztül nem várhatunk ugyan tojást, de a testben összegyűlt víz ennek segítségével kiüríthető amikor a hajótest, kissé hátrafelé döntve bakon, sólyán vagy utánfutón tartózkodik.
Ezt a típust csavarral és tömítőragasztóval (pl. Sika 291i) célszerű hosszú távon rögzíteni (tudom, hogy folyton elhagyják a menetes dugót, de ehhez a típushoz ez külön nem rendelhető - minden típusnak más a menete -, így csak egyben kapható, szóval érdemes figyelni rá).
Műanyag vízleeresztő ház és menetes dugó. A vízi járművek többségének van valami ilyesmi a leghátsó, legalsó, külső pontján, ahol a belső (cockpitban vagy a két héj között) összegyűlt víz kiüríthető. Dugó kiteker; víz kifolyik; dugó VISSZATEKER (ez utóbbi viszonylag fontos, mert ha elfelejted, a következő alkalommal elsüllyedsz... sokan fognak kiröhögni) !!!!
Sokan szeretnének csak menetes dugót cserélni, vagy venni külön, hogy a ház kigyomlálását megússzák, de ez csak nagyon kevés típusnál fordul elő. Ez kivételesen egy ilyen típus, ehhez kapható külön a belső dugó, viszont olyan spec menete van (ez minden típusra igaz, mert szinte nincs két azonos menetemelkedésű és/vagy átmérőjű), hogy kizárólag ehhez a típushoz használható.
Orrszem, vagy kikötőszem. A csónak, motorcsónak orr részébe szerelendő rozsdamentes eszköz, mely felsegíti a járművet a trélerre. Ide akasztható ugyanis a karabiner vagy sekli, mely a horgonycsörlő kötelének végén található. Egyéb szerkezetek rögzítéséhez is használható (kishajóknál vantnit, forstagot is kötnek rá). Alkalmas kötelek, hevederek, sodronyok bekötéséhez vagy megvezetéséhez... valamit számos egyéb feladatra, melyek most nem jutnak eszembe....
Csak szivargyújtóhoz (cigaretta gyújtóhoz) nem jó, és nem is lenne szabad belegyömöszölni, de szerencsére nem is lehet. Csak hát ez az elfogadott neve: szivargyújtó aljzat. Szóval minden ilyen csatlakozót bedughatunk, aminek a másik végén pl. lámpa, hűtőláda, 12V-os k.v.-főző, vízforraló és a frász tudja mi minden van még. Horgászcsónakokban, hajókban, lakókocsikban többet is el lehet helyezni különféle stratégiai pontokon, így mindig kéznél lehet....az a sok franc, amit nem sorolok fel mégegyszer.