Csónak-, ladikszerelvények
Rozsdamentes vízleeresztő csavar. Jól néz ki azt meg kell hagyni, ráadásul a konstrukció is nagyszerű. A dugó belső/alsó pereme is menetes, így ki is lehet venni de elhagyni is nehezebb (azért el lehet, mert jó nehéz, szóval ha víz fölött tekered ki, akkor egyrészt elsüllyedsz, másrészt még a dugót is beejted, szóval tutira kiröhög a kikötő). Csavarral rögzíthető, de mint minden ilyen esetben, itt is használni kell tömítő ragasztót: a Sika 291-et vagy Kerakollt javasoljuk (mindkettő baromi szuper cucc).
A fedélzeti és vagy kajüt kötélrend-fenntartó készülék. Egy kézzel oldható kötéltartó klipsz, 60 mm befogadó képességgel, műhanyagból.
Elképesztően fényes, krómozott réz kikötőbika, minden részletében csodásan lekerekítve, hosszában enyhén oválra lapítva. Max 12-es, de inkább 10 mm-es kikötő kötélhez csónakokhoz, motoros kishajókhoz. Ebben az egy méretben forgalmazzuk.
A vízleeresztő vagy vízkifolyó a hajótestek, vízibiciklik, csónakok legalsó, leghátsó pontján található kloáka nyílás, melyen keresztül nem várhatunk ugyan tojást, de a testben összegyűlt víz ennek segítségével kiüríthető amikor a hajótest, kissé hátrafelé döntve bakon, sólyán vagy utánfutón tartózkodik.
Ezt a típust csavarral és tömítőragasztóval (pl. Sika 291i) célszerű hosszú távon rögzíteni (tudom, hogy folyton elhagyják a menetes dugót, de ehhez a típushoz ez külön nem rendelhető - minden típusnak más a menete -, így csak egyben kapható, szóval érdemes figyelni rá).
Orrszem, vagy kikötőszem. A csónak, motorcsónak orr részébe szerelendő rozsdamentes eszköz, mely felsegíti a járművet a trélerre. Ide akasztható ugyanis a karabiner vagy sekli, mely a horgonycsörlő kötelének végén található. Egyéb szerkezetek rögzítéséhez is használható (kishajóknál vantnit, forstagot is kötnek rá). Alkalmas kötelek, hevederek, sodronyok bekötéséhez vagy megvezetéséhez... valamit számos egyéb feladatra, melyek most nem jutnak eszembe....