A webáruházak többsége - így a Vízvonal webáruház is - a kellemesebb felhasználói élmények érdekében cookie-kat (sütiket) használ.  Az "Értem, elfogadom" gombra kattintással Ön elfogadja, hogy cookie-k használatával gyűjtsünk adatokat a webáruházban. További tudnivalókat itt talál: 

Adatkezelési tájékoztató.

Termékek Menü

VC 17 algagátló helyett


Algagátlás technikai információ
 

International VC17-el kezelt hajók algagátlása (helyettesítése Nautix rendszerrel)

 

Egyes termékek forgalmazásának megszűnése sok tulajdonost és hajójavítót késztet arra, hogy új megoldást keressen a hajó karbantartására. Mit lehet tenni a megszűnő VC17-el kezelt hajók megfelelő algagátlására, Nautix festékekkel? Erre az alábbiakban több lehetőséget is ajánlunk.

A helyes döntés meghozatalához először is a hajótulajdonos és a munkát elvégző cég között kell meghatározni a tervezéssel, a költségvetéssel és az elvégzett munka fenntarthatóságával kapcsolatos elvárásokat. Ezután el kell végezni a hajótest állapotának elemzését, hogy meghatározzuk a legjobb előkészítési munkafolyamatokat a festés előtt.

Ezen adatok birtokában az alábbi táblázat segít kiválasztani az igényeknek leginkább megfelelő megoldást. Ha megtörténik ez a választás, az eredmény természetesen a megvalósítás minőségétől függ. Ezért kérjük, hogy további információkért tekintse meg részletes műszaki adatlapjainkat, vagy kérjen tőlünk tanácsot.

 

Opció Alaphelyzet Munkafolyamat Előnyök/hátrányok
1 Jó állapotban lévő hajótest, ismerem a
történetét, a korábban elvégzett munkákat
és az utolsó réteg kiváló állapotban van.
VAGY
Úgy tűnik, a hajótest jó állapotban van, de
nem vagyok biztos az előzményekben, és
kevés időm van... Majd a következő
évben megcsinálom rendesen.
- Alapos tisztítás
- Csiszolás P80-100
- A4 T.Speed fekete algagátló
Gyors, olcsó megoldás, de a
tartósság garanciája nélkül, ha
a kezdeti diagnózis nem
megbízható.
2 Az utolsó réteg nincs túl jó állapotban
(leválások, porlik), de ismerem a
hajótest történetét és tudom, hogy az
előző rétegek egészségesek.
VAGY
A hajótest jó állapotúnak tűnik, de
nem vagyok biztos az előzményekben.
Kevés időm van, és kontrollálni
akarom a költségvetést.

- Alapos tisztítás, SD
zsírtalanítóval
- A gyenge területek
lekaparása - Csiszolás P80-100
- P1 egy komponensű alapozó
felhordása
- A4 T.Speed fekete algagátló
- A4 fekete algagátló *

Nem sokkal lassabb, nem is
sokkal drágább, de egy kicsit
biztonságosabb.
Kétség esetén előnyben
részesítendő.
* Az A4-el történő algagátlás
olcsóbb megoldás, csak régi,
lassabb hajók esetében javasoljuk!
3 Nincs minden réteg jó állapotban
és/vagy úgy tudom, hogy a
nedvesség elleni védelem gyenge.
VAGY
A hajótest jó állapotúnak tűnik, de
van időm és tartós eredményt
szeretnék.
- Lecsiszolás gelcoatig vagy az
utolsó ismert vastagságú epoxi
rétegig
- A hajótest nedvességtartalmának
mérése (eszköz: Tramex)
- Ozmózis védelem alkalmazása:
* Zárt, védett helyen:
- HPE epoxi alapozás
* Szabadtéri alkalmazás:
- PO poliuretán egy komponensű
ozmózísgátló alapozó
- A4 T.Speed fekete algagátló
Igényesebb, de a legbiztonságosabb
lehetőség a következő
évekre való felkészítéshez


A fenti lehetőségek rövid bemutatása további kérdéseket vethet fel.
Csapatunk készséggel áll rendelkezésére, hogy kérdéseiket feltegye és megkapja a szükséges információkat mind a Nautix termékekkel, mind az alkalmazási megoldásokal kapcsolatban.

Az alábbiakban további információkat is talál.

Jó szelet kíván a Nautix csapat!

 

A hajótest állapotának diagnosztizálása

A minőségi és tartós munkavégzés érdekében először reális diagnózist kell felállítani a hajótest állapotáról.
A hajótest állapotának meghatározása bonyolult lehet, különös tekintettel a maradék nedvességtartalomra vagy a festékrendszer hidrolízisére (alapozó és algagátló), tudva, hogy az édesvíz különösen terhelt környezet. Figyelembe kell venni az évi vízben tartási időt, a felhasznált termék típusát, a vastagságokat és az alkalmazott festési eljárást.


Az alábbiakban összeállítottunk egy nem kimerítő listát a felteendő kérdésekről, hogy megkönnyítsük a döntéshozatalt a termékek kiválasztásával és az előnyben részesített alkalmazási ciklussal kapcsolatban.

Téma Kérdések Válaszok
Milyen állapotban
van a hajótest?
- Lepattogzódás?

- Leporló rétegek?

- Hólyagok jelenléte (szám, eloszlás
és méret)?
Leválások, tapadás hiánya. Kaparja, csiszolja le a gyenge részeket, vagy szükséges esetben mindent vissza kell csiszolni.

Oxidálodott festékréteg. Vissza kell csiszolni a következő ép rétegig.

További elemzés szükséges! (Nedvesség tartalom mérése és kiszárítás)
Előélet, korábbi
algagátlások?
Hány éves az algagátlás, el volt minden évben végezve?
Mindig ugyanaz az algagátló?
Heterogén rétegek?
A rendszer első rétegeinél fennáll a tapadás hiányának veszélye. Vissza kell csiszolni egészen az ép rétegekig.
Téli parti tárolás,
vizen tárolás?
Daruzások gyakorisága ?
- Hetente
- Havonta
- Egyszer a téli tárolásra
- Egyszer az algagátlás előtt
(vízen tárolt)

Zárt, beltéri, vagy parti tárolás



Meghatározza a védelem szintjének és az ajánlott termék típusát. A megfelelő algagátló rendszer ajánlása a daruzások időpontok figyelembe vételével.



A szabadban tárolt hajók esetében felgyorsulhat a felület degradációja (szennyezés/savas eső)
Felhasználási
feltételek?
Beltéren vagy szabadban történik a festés?



Festékszóró, henger, ecset?
Meghatározza a festékrendszer alkalmazását.
Nautix HPE: Kabinban, zárt helyen. ahol ellenőrzött környezet van. (hőmérséklet, páratartalom, szellőzés)
Nautix PO: Kültéri használatra – szabályozatlan környezeti páratartalom, hőmérséklet.

Mindegyik alkalmazható, de az alkalmazás típusát a rendelkezésre álló anyag, a festésre szánt idő, a felhordási feltételek, a kívánt felületminőség és a költségvetés alapján kell meghatározni.
Mi a védelem
szintje?
Mikor történt az utolsó ozmózis védelem?

Tudjuk hány réteg került felhordásra?
Epoxi vagy egykomponensű alapozó?

Mi a kívánt védelmi szint?

A hajótest nedvességtartalma?
Az ozmózis elleni védelem hidrolízisének veszélye, ha a munkát régen végezték. Hajótest páratartalmának mérése (Tramex)

Próbálja megismerni a hajó történetét: A felhasznált termék és az alkalmazott mennyiség határozza meg a védelem szintjét

Erős ozmózisvédelem (HPE vagy PO 4-6 rétegben
Gyenge: csak tapadóhíd felület (P1 egykomponensű 1 réteg)

Nedvességtartalom mérése. Szükség esetén erősítsük meg az ozmózis védelmet, vagy teljesen újra végezzük el.

 

 

Termék Leírás/műszaki leírás

HPE : két komponensű epoxi alapozó

• Nagy rétegvastagság
• Nagyon magas védelem a nedvesség ellen
• Könnyen csiszolható
• Bármilyen típusú felülettel kompatibilis

WATERTIGHT : Kétkomponensű epoxi gitt

• Használató: kisebb felületi sérülésekhez
• Gyorsan köt
• Egyszerű használat: 1/1 térfogat vagy tömeg szerint
• Csiszolás után festhető

P1 : Egykomponensű alapozó

• Felület elválasztó és tapadás elősegítő
• Gyorsan szárad
• 2 réteg közötti csiszolás nem szükséges

 

PO: Egykomponensű PU alapú alapozó

• Rossz éghajlati viszonyok között is alkalmazható:
hidegben és magas páratartalom esetén is
• Jól tapad a felületre
• Magas védelem a nedvesség ellen
• Termék professzionális használatra is
• 2 réteg közötti csiszolás nem szükséges

A4T.SPEED: Kemény algagátlógátló

• Ultra sima felület, alacsony súrlódási ellenállás
• Növeli a hajósebességet és csökkenti a fogyasztást
• Termék professzionális használatra is
• Alumínium hajótestre nem alkalmazható

SD zsírtalanító

• Kiváló tisztító hatású
• Csiszolás, alapozás, festés előtti felület előkészítésre
• Kémiailag bontja le a zsírokat, így tökéletes tapadást biztosít