Vitorlás csigák
Szerteszét csapágyazott csinos kis kötélcsiga, rozsdamentes erősítéssel, oldható, forgó seklivel, Delrin golyóbisokkal.
Kötelek tárolására, ponyvák, biminik lekötésére, viharkabát felakasztására és a fedélzeten, kajütben ki tudja még, mifenére használható rozsdamentes kampó.
Csigarendszerek induló oldalára alkalmas kétfüles forgócsiga. Azért kétfüles, mert a rögzítő fül (ami egy sekli) forog, a másikba pedig a kötél egyik végét rögzítjük (elegánsan bandázsolással, ultramenők fuxolással, egyéb esetben csomóval), elindítva egy áttételt (a túloldalon lehet sima szimplacsiga, de lehet egy egyfüles violin csiga is, akkor már hármas áttételt kapunk).
Íves alátét a megfelelő méretű Barton terelőcsigához. Ennek segítségével masszívan rögzíthetjük a csigát árbocra és/vagy baumra (reff kötélhez, spi alba-felbához, zászlórúdhoz vagy bármilyen csőre szerelt kötélhez). Ezen kívül viszont az égvilágon semmire nem lehet használni. Ezért roppant egyedi, különleges holmi!
Kisméretű fémházas (rozsdamentes acél), zárt, fixfüles csiga időnként két méretben. A zárt fül lényege, hogy csak kötőelemmel (pl. seklivel, vagy kötéllel) rögzíthető más zárt szemekre (pl. korlátszemre vagy öznire). Ideális megoldás lazyjack készítéshez.
Furmányos kis csiga, kivehető csappal (füles és süket kivitelben) bármilyen fixen szerelt forgószemre, omegára sekli nélkül is villámgyorsan felszerelhető.
Ezt imádom! Először is azért, mert senki sem tudja a nevét, pedig minden hajón (főként vitorlásokon), hatszáz darab ilyen van. Másodszor, mert végtelen bonyolultsága ellenére, szinte korlátlan a felhasználás lehetősége. Harmadszor, mert nagyon szép kis 'szerkezet'. Elképesztő, mi mindenre jó. Néhány példa: kisebb csigák rögzítésére, boomra, árbocra, fedélzetre; kötélvezetőként klemmek elé; biminik kötelének rögzítésére; traveller kocsik felső szemeként; lazy jackhez; kajakoknál gumiháló rögzítésre; motorcsónakoknál a bowdenek elvezetésére;.... franc, az előbb még eszembe volt egy csomó más is....na mindegy... mondom, hogy egy Jolly Joker! Nevezhetjük omegának, kötélvezetőnek, özninek, kötélszemnek......stb....stb (kovácslajosnak is nevezhetjük, de az tök hülyeség) Lemezből is árusítjuk.
Kötélvezető szem, vagy omega, vagy özni, vagy 'az a hajlított izé... lemezből... tudod?!' Lehet ragaszkodni a méretekhez, de érdemes tudni, hogy ahányszor érkezik, minden esetben eltér valamiben az előzőektől. Ez a lemez omega gyártás kötelező rákfenéje, asszem.
Csapágyazott, fekvő terelő- vagy fordítócsiga. Az egyik felfogató csavar külön fülön, a másik a csiga tengelyén keresztül rögzíti szilárdan az eszközt a fedélzetre, árbocra, bumra. Időszakosan tartjuk készleten.
Többnyire felhúzó kötelek kivezetésére szolgáló (mármint az árbocból ki), gusztusos szerkentyű, saválló acélból. Négy szegecs vagy csavar tartja a helyén (most még nem), a kötél meg pont oda megy ahova kell neki. Jollék esetén, időnként a decken is át kell vezetni a kötelet, erre is szokták használni.
Acélházas csiga, fém görgővel, melyet főként achterstag elágazásnál használnak, de természetesen nem sértődik meg a munka más területein sem... Kimondottan acélsodronyhoz ajánlott.... de nem sértődik meg normál kötelek használatakor sem...... mert akkor már tényleg vízbe dobják...... ez a szabály.... ...ritkán kapható... pl. most...
Fedélzeti csigák vigyázzba állítására tekercselt spirálrugó, rozsdamentes acélból. Meggátolja, hogy a lifegő csiga összekaristolja a decket, de persze nem ez az elsődleges feladata, hanem hogy állandóan helyzetben tartsa a csiguszt. Csigák vííígyázzzz!