Csónak-, ladikszerelvények
Rozsdamentes vízleeresztő csavar. Jól néz ki azt meg kell hagyni, ráadásul a konstrukció is nagyszerű. A dugó belső/alsó pereme is menetes, így ki is lehet venni de elhagyni is nehezebb (azért el lehet, mert jó nehéz, szóval ha víz fölött tekered ki, akkor egyrészt elsüllyedsz, másrészt még a dugót is beejted, szóval tutira kiröhög a kikötő). Csavarral rögzíthető, de mint minden ilyen esetben, itt is használni kell tömítő ragasztót: a Sika 291-et vagy Kerakollt javasoljuk (mindkettő baromi szuper cucc).
A fedélzeti és vagy kajüt kötélrend-fenntartó készülék. Egy kézzel oldható kötéltartó klipsz, 60 mm befogadó képességgel, műhanyagból.
Elképesztően fényes, krómozott réz kikötőbika, minden részletében csodásan lekerekítve, hosszában enyhén oválra lapítva. Max 12-es, de inkább 10 mm-es kikötő kötélhez csónakokhoz, motoros kishajókhoz. Ebben az egy méretben forgalmazzuk.
Ronstan vízleeresztő csavar, mely kizárólag a saját típusú házhoz használható. A piros tömítőgyűrű lenne az iránymutató, de vigyázat, hamisítják!
A krómozott réz evezővilla hű társa (Rozi-na-te), ugyancsak krómozott rézből, 12 mm-es csővel, négy csavaros, oldalra szerelhető kivitel (olyan csónakokhoz, ahol a süllyesztésre nincs lehetőség). Egyesével árusítjuk, így az ár is egy darabra vonatkozik.
A vízleeresztő vagy vízkifolyó a hajótestek, vízibiciklik, csónakok legalsó, leghátsó pontján található kloáka nyílás, melyen keresztül nem várhatunk ugyan tojást, de a testben összegyűlt víz ennek segítségével kiüríthető amikor a hajótest, kissé hátrafelé döntve bakon, sólyán vagy utánfutón tartózkodik.
Ezt a típust csavarral és tömítőragasztóval (pl. Sika 291i) célszerű hosszú távon rögzíteni (tudom, hogy folyton elhagyják a menetes dugót, de ehhez a típushoz ez külön nem rendelhető - minden típusnak más a menete -, így csak egyben kapható, szóval érdemes figyelni rá).
Deckfedélnek is hívják, ami szintén fedi a valóságot, de hívják deklinek, meg szerelő ablaknak meg szerelő fedélnek, meg légszekrény fedélnek, meg a frász tudja még, minek, de a lényeg ez: szerelési pontok közelébe helyezve, hozzáférhetővé válik a mögöttes tartalom (úm: csavarok, csatlakozók, kábelek, pakoló rekeszek...stb).
Eközben ragyog mint Darth Vader sisakja! Ami teljesen lényegtelen, mégis atomkirály!
Ebben a témakörben nem igazán tetten érhető a szabványosítás, ennek ellenére ezek a méretek meglehetősen gyakoriak akár régebbi vízi járművek esetén is. Beragasztása esetén (ami erősen javallott) Sikaflex ragasztó-tömítőt javaslunk, mert a háztartási szilikon cuccok rövid ideig bírják a napot és a vizet együtt.
Érdekes alakú, főként árbocon, lobogórúdon használt tök egyszerű bika saválló acélból. Viszonylag nagy átmérőjű, sűllyesztettfejű csavarral rögzíthető. Egyszerű, olcsó, tökéletes.
Hülyére polírozott, négy csavaros, kéttalpas, kör keresztmetszetű, csilivili kikötőbika, több méretben. A főbb méretek többnyire készleten.
Orrszem, vagy kikötőszem. A csónak, motorcsónak orr részébe szerelendő rozsdamentes eszköz, mely felsegíti a járművet a trélerre. Ide akasztható ugyanis a karabiner vagy sekli, mely a horgonycsörlő kötelének végén található. Egyéb szerkezetek rögzítéséhez is használható (kishajóknál vantnit, forstagot is kötnek rá). Alkalmas kötelek, hevederek, sodronyok bekötéséhez vagy megvezetéséhez... valamit számos egyéb feladatra, melyek most nem jutnak eszembe....